خبرگزاری کار ایران

سیل راه ارتباطی ۲۰ روستای کلات خراسان رضوی را قطع کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۹۱۸

فرماندار کلات گفت: بارش باران و وقوع سیلاب طی دیروز و امروز(پنجشنبه) موجب بسته شدن راه ارتباطی ۲۰ روستا و قطع آب شرب ۱۰ روستا در این شهرستان شد.

به گزارش ایلنا، علی صلاحی عصر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: انسداد راه های روستایی در چند محور از جمله مومن آباد، ژرف، "آبگرم- سنگدیوار"، سرجنگل و "امیرآباد- چهچهه" صورت گرفت، هر محور روستایی ارتباط دهنده یک یا چند روستا است که معمولا به دلیل عبور راه های روستایی از مسیل ها در بارش های شدید شاهد قطع این راه ها هستیم.

وی گفت: خطوط انتقال آب شرب ۱۰ روستا نیز در اثر جریان سیل تخریب و به تاسیسات آبرسانی آنها خسارت وارد شده است، به عنوان نمونه سیلاب۲۰۰ متر خط انتقال آب روستاهای "خشت" و "گرو" را با خود برده است.

فرماندار کلات به تخریب راه های عبور عشایر شهرستان در اثر تگرگ و سیل اشاره و بیان داشت: برق شماری از روستاهای کلات نیز قطع شده بود که همه وصل شد و الان فقط برق روستای طاهرآباد با ۱۸ خانوار هنوز قطع است.

صلاحی به بارش ۴۰ میلیمتر باران از عصر چهارشنبه تاکنون در این شهرستان اشاره و بیان کرد: بواسطه اینکه برخی مناطق گردشگری مانند "آبگرم"، "ارتکند" و" قره سو" مستعد بروز حوادث مرتبط با سیل بودند، این مناطق تعطیل اعلام شده اما سایر مناطق گردشگری و اقامتگاه های بومگردی شهرستان به فعالیت خود ادامه می دهند.

شهرستان مرزی کلات با وسعت سه هزار و ۵۰۳ کیلومترمربع در فاصله ۱۵۱ کیلومتری از مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

این شهرستان با داشتن ۱۴۳ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان، دارای سه بخش، چهار شهر "کلات نادری"، "حسن‌آباد لایین"، "چنار" و "زاوین" و ۶۸ روستا و دارای ۴۳ هزار نفر جمعیت است که نیمی از این تعداد ساکن مناطق روستایی و نیم دیگر در شهرها سکونت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز