خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

باید با تقویت شرکت های دانش بنیان، بیکاری قشر تحصیل کرده را کاهش داد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۴۶۶

استاندار لرستان گفت: باید با تقویت شرکت های دانش بنیان، بیکاری قشر تحصیل کرده را کاهش داد و آنها را وارد حوزه کسب و کار کرد.

به گزارش ایلنا، ابوطالب شفقت امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسائل فولاد ازنا مطالعه، بررسی و با نمایندگان این واحد صحبت شده است، اظهار داشت :تعیین تکلیف مجتمع فولاد و ذوب آهن ازنا جزو مصوبات سفر ۱۴۰۰ رییس جمهور به استان است که در این راستا در صورت عدم تمکین از حکم قضایی، اقدامات لازم برای انتخاب سرمایه گذار جدید این واحد از هفته آینده انجام می شود.

وی افزود: با توجه به محکومیت قضایی سرمایه گذار فعلی و عدم تعیین تکلیف آن با وجود ۲ سال پس از سفر رییس جمهور، پرونده در دادگستری تهران به نمایندگی از رییس قوه قضاییه مورد بررسی قرار گرفته است.

استاندار لرستان گفت: اجرای حکم قضایی در خصوص این واحد ضروری است و چنانچه تا پایان هفته جاری نسبت به متقاعد کردن دستگاه قضایی موفق نشود، مصوبه رئیس جمهور عملی و قانون اجرا و از هفته آینده به دنبال سرمایه گذار جدید خواهیم بود.

شفقت ادامه داد: در این راستا سرمایه گذاری نیز اعلام آمادگی کرده است که علاوه بر دارا بودن تخصص، اهلیت مالی برای تامین منابع مالی هم دارد اما در نهایت، انتخاب سرمایه گذار جدید با فرآیند قانونی صورت می گیرد.

استاندار لرستان به وضعیت نساجی بروجرد نیز اشاره کرد و  گفت: بر اساس پیشنهاد همکاری، اداره کل امور اقتصادی و دارایی با بانک و امور مالیاتی، پرداخت بخشی از بدهی مالیاتی آن تایید شده است مشروط بر اینکه حق ندارد کارگران را اخراج کند.

وی تصریح کرد: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تاکید شده است ارزیابی واحدهای تولیدی و اقتصادی به نحوی باشد که هم سرمایه گذار معطل نشود هم جلوی سو استفاده گرفته شود.

شفقت همچنین اظهار داشت: آخرین تغیرات آمایش سرزمین استان باید حداکثر تا آخر خرداد بررسی و نهایی شود چراکه سرمایه گذاری ها بر این اساس صورت می گیرد بنابراین باید در تدوین سرح جدید آمایش، برای دهه آینده تصمیم گیری شود تا سرمایه گذاران تمرکز داشته باشند.

استاندار لرستان گفت: در این خصوص به شرکت شهرک های صنعتی نیز پیشنهاد شد زون (منطقه) بندی و نقشه راه سرمایه گذاری در شهرک ها را مشخص کند که پیشنهاد می شود حداقل ۲ منطقه غذایی و دارویی را تعیین کند.

شفقت همچنین با اشاره به ابلاغ قانون برنامه هفتم توسعه یادآور شد: همه دستگاه های اجرایی لرستان موظف هستند برش استانی قانون برنامه هفتم خود را تا آخر تیرماه تنظیم و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز باید تا آخر شهریور، برش های دستگاهی و شهرستانی فرمانداری ها را تلفیق کند تا چشم انداز برنامه هفتم در استان را به صورت شهرستانی، دستگاهی و استانی داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز