خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب و فاضلاب استان خبر داد؛

بهره‌مند ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۴۶۰

مدیرعامل آب و فاضلاب لرستان از بهره‌مندی ۳۰۰ روستای این استان از نعمت آب شرب سالم خبر داد.

به گزارش ایلنا، یاسر اکبریان امروز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به پیشرفت فیزیکی مناسب طرح جهاد آبرسانی در لرستان، اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی طرح در حال حاضر ۷۰.۲۵ است.

وی افزورد: آبرسانی به ۷۰ روستای استان در قالب طرح جهاد آبرسانی انجام شده است و مابقی تا پایان دولت سیزدهم انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، گفت: با اجرای این طرح تعداد ۱۲۵ روستا با جمعیتی معادل ۷۱ هزار نفر تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان لرستان قرار خواهند گرفت.

اکبریان، بیان کرد: با رایزنی انجام شده در سطح وزارت نیرو و شرکت مهندسی آبفا کشور تلاش خواهیم کرد تعداد روستاهای برخوردار از این طرح را افزایش دهیم، پیش‌بینی ما این است که در مجموع این روستاها به ۳۰۰ مورد برسد.

وی همچنین با اشاره به پیاده سازی و اجرای برنامه ایمنی آب مطابق اهداف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آبفای کشور در پنج شهر و سه روستای تحت پوشش اظهار کرد: اجرای کالیبراسیون سالیانه تجهیزات در ۲۴ آزمایشگاه موجود، از دیگر اقدامات بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان بیان کرد : پارسال ۷۵۹ هزار و ۹۰۶ آزمون کلرسنجی، ۹۵۶ هزار و ۵۷۷ آزمون کدورت سنجی، ۲۲ هزار و ۶۸۸ آزمون باکتریولوژی و ۴۳۷ آزمون فیزیکوشیمیایی در بخش‌های شهری و روستایی توسط مرکز پایش و نظارت بر کیفیت، انجام شده است.

اکبریان افزود: همچنین مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آبفای لرستان یکهزار و ۶۰۰ تن ماده گندزدای آب ژاول، ۶ تن پرکلرین و سه تن گاز کلر در ۵۳۰ سامانه گندزدایی شهری و روستایی را در سطح استان توزیع کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز