خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد:

۹۵ درصد جرائم فضای مجازی در گلستان کشف شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۳۱۶

رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: درسال گذشته ۹۵ درصد جرائم فضای مجازی دراستان که تشکیل پرونده شده بود کشف شد. کسـب منافع مـالـی، کنجـکاوی و انتقـام جـویـی مهمترین انگیزه مجرمان بوده است.

سرهنگ سعید تجری با حضور درخبرگزاری ایلنای گلستان اظهارکرد: شهروندان قبل از حضور در فضای مجازی باید با آسیب‌ها و تهدیدات آن آشنا شوند.اصحاب رسانه هم می توانند با آموزش‌های لازم نقش بسیار موثری در کاهش جرائم درفضای مجازی داشته باشند.

وی ادامه داد: جـرایم سـایبـری درسال گذشته افزایش 28.86 % وقـوع پرونده ها ، نسبت به مدت مشابه سال قبـل(1401) داشته است که با پیگیری های به عمل آمده ، 95.7  % از جرائم فضای مجازی در گلسـتان  کشـف شده است.

تجری بیان کرد: 26.55%  مربوط به برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب بانکی.43.79 %  مربوط به کلاهبرداری رایانه ای.17.75 %  مربوط به جرائم هتک حیثیت و نشر اکاذیب و تهدید و مزاحمت  اینترنتی.3.97% مربوط به جرائم قمار و شرط بندی 7.94 % مربوط به سایر جرائم از کل پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا استان در سال گذشته بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین انگیزه مجرمان در انجام جرایم فضای مجازی درسال گذشته  کسـب منافع مـالـی ، کنجـکاوی ، سـرگرمی ، انتقامجویی و ..... بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز