خبرگزاری کار ایران

حوزه‌های امتحانات نهایی دانش آموزان چهارمحال و بختیاری تجهیز شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۶۱۴۷

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از تجهیز شدن حوزه های امتحانات نهایی دانش آموزان در استان خبرداد.

به گزارش ایلنا، افشین امیریان روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: در سال جاری امتحانات نهایی دانش آموزان در ۱۱۰ حوزه امتحانی برگزار می‌شود و بیش از  ۴۹ میلیارد ریال برای تجهیز حوزه‌های امتحانات نهایی در نظر گرفته شد.

وی افزود: حوزه‌های محل برگزاری امتحانات نهایی به دوربین مداربسته، راکت الکترونیکی، سیگنال یاب و همچنین حفاظت فیزیکی و مصرفی حوزه‌های امتحانی مجهز شدند.

امیریان بیان کرد: در سال جاری سه میلیون و ۸۰۰ هزار پاکت شیر رایگان در ۳۴ نوبت در مدارس ابتدایی استان با اعتباری بالغ بر  ۲۲۸ میلیارد ریال توزیع شد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به هفته معلم ادامه داد: شهید مطهری در هر زمینه‌ای که دشمنان به مسائل مختلف ایران و اسلام حمله کردند، کتاب‌ها نوشته بود و معلمان باید تربیت نسلی جست‌وجوگر و متفکر را دنبال کنند.

وی شعار هفته معلم را "همه مدیون توئیم" معرفی کرد و گفت: مدرسه قوی از مسیر معلم قوی می‌گذرد، برای همین است که تعلیم و تربیت از اهمیت بالایی برخوردار است.

جذب بیش از یک‌هزار معلم در آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در حاشیه این نشست گفت: در سال‌گذشته یک‌هزار و ۱۴۴ نفر از طریق آزمون ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان، جذب آموزش و پرورش استان شدند.

امین سلیمانی بیان کرد: پیش بینی می شود در سال جاری یک‌هزار و ۵۵۸ نفر از طریق آزمون‌های ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان، جذب شوند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد ریال تجهیزات در مدارس استان توزیع شد افزود: همچنین ۱۸ مرکز رفاهی و اقامتی استان تجهیز و بروزرسانی شد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تصریح کرد:  اردوگاه شهید چمران در  روستای چم‌عالی  پس از ۱۸ سال تعیین تکلیف شد و فاز نخست این طرح تا پایان تابستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

 سلیمانی بیان کرد: در سال جاری عملیات اجرایی اردوگاه ۵۰۰ نفری دانش‌آموزان نیز در استان اجرا می‌شود.

بازگشت ۳۰۰ کودک به چرخه تعلیم و تربیت

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در حاشیه نشست گفت: براساس اعلام وزارتخانه در سال ۱۴۰۰ یک‌هزار و ۳۳ کودک بازمانده ازتحصیل شناسایی شدند که بعد از کارشناسی های لازمه از این تعداد ۳۰۰ کودک به چرخه تعلیم و تربیت بازگردانده شدند.

نصرت الله محمودی با اشاره به واگذاری مدیریت مهدکودک ها و مراکز پیش دبستانی به آموزش و پرورش افزود: در حال حاضر در استان ۹۰۰کودکستان زیرپوشش آموزش و پرورش قرار دارند که از این تعداد ۸۳۶ کودکستان تطبیق مجوز دادند و برای ۷۲۵ کودکستان استان شهریه مشخص و ابلاغ شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در حال حاضر سرانه فضای ورزشی مدارس استان  ۴۶صدم مترمربع است و توسعه ورزش در مدارس ابتدایی با اجرای طرح مهارت آموزی در دستور کار قرار دارد.

فخرالدین اسدی افزود: توسعه فضاهای ورزشی باز و سرپوشیده ،چمن مصنوعی و توسعه کلاسهای تربیت بدنی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم است.

وی افزود: با اجرای طرح مهارت آموزی دانش‌آموزان پایه چهارم در رشته طناب زنی، پنجم در رشته تنیس و ششم در رشته شنا و دوومیدانی فعالیت می‌کنند.

اسدی بیان کرد: در سالجاری ۶ هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز پایه ششم در رشته شنا آموزش می‌بینند.

وی در پایان به اجرای طرح پایلوت کشوری سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان مدارس عشایری اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز