خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز در قرارگاه مسکن استان:

استان البرز با برنامه ریزی دقیق در طرح سواحل جنوبی مکران حضور یابد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۲۵۸

بدنبال جانمایی مناسب برای اجرای شهرک مسکونی کارمندان در البرز هستیم

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: استان البرز بعنوان یکی از استان های معین طرح سواحل جنوبی مکران باید طرح و برنامه دقیقی با هدف جذب سرمایه گذاران، ایجاد بسترهای اشتغال و ساخت واحدهای مسکونی در دستور کار داشته باشد.

به گزارش ایلنا از البرز، مجتبی عبداللهی در جلسه قرارگاه مسکن استان که روز شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، پس از ارائه گزارش اداره کل راه و شهرسازی استان در خصوص طرح توسعه سواحل مکران، افزود: البرز نیز از استان های معین با هدف سرمایه گذاری در سواحل جنوبی کشور است. 

وی ادامه داد: یکی از طرح‌های مناسب و کارشناسی شده ایجاد و احداث ۲۷ شهرک ساحلی جدید است که هدف‌گذاری ایجاد آن انجام شده است.

عبداللهی گفت: بر این باور هستیم که برای ترغیب جمعیت و سرمایه گذاران، ابتدا باید زیرساخت های اقتصادی و بسترهای اشتغال فراهم شود.

وی افزود: مکان یابی ۲۷ نقطه سکونتگاهی جدید ساحلی در ۴ استان جنوبی کشور با رویکرد مولدسازی صورت گرفته است. 

استاندار البرز گفت: این طرح هم‌پیوندی با استان‌های فاقد ساحل محسوب می‌شود و البرز نیز جزو ۱۱ استان معین این طرح به شمار می‌رود. 

وی افزود: استان های معین می توانند از این فرصت استفاده کرده و مشروط به بهره برداری حساب شده و برنامه ریزی در جهت جذب سرمایه گذاران، ارزش افزوده حاصله را به استان خود منتقل کنند.

استاندار البرز گفت: مشاغل دریاپایه همچون پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو در خشکی در برخی از نقاط این سواحل، توجیه اقتصادی بسیاری خوبی دارد.

وی افزود: برای ورود به این طرح باید طی نشست های تخصصی، تصمیم گیری مناسبی کرد.

عبداللهی در ادامه با اشاره به الحاق ۵۰۰ هکتار زمین به شهرجدید مهستان، گفت: این ظرفیت باید در راستای نهضت ملی مسکن و عمل به تعهدات این بخش مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود: وضعیت انشعابات و زیرساخت های نهضت ملی مسکن که از گذشته باقی مانده و در تعاقب آن بخشی که در قالب نهضت ملی مسکن پیش بینی شده با برگزاری جلسه و بازدید های میدانی، بررسی شود.

عبداللهی گفت: اکنون حدود ۴۰ واحد با مشکلات و موانعی از گذشته در استان وجود دارد که باید در کمترین زمان ممکن برای رفع موانع آنها اقدام شود.

وی افزود: ایجاد شهرک مسکونی کارمندان در دستور کار استان است و بدنبال اراضی مناسب جهت تحقق این امر هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز