خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

احیا ۱۶ واحد مرغداری نیمه تکمیل در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۵۰۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با فعال شدن ۱۶ واحد مرغداری حدود ۸ هزارتن گوشت مرغ تولید شود؛ که حدود ۵ هزارتن برای مصرف استان و ۳ هزارتن برای صادرات به سایر استانها درنظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا، سید عماد شاهرخی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در ابتدای ۱۴۰۲ تولید گوشت مرغ استان حدود ۷۳ هزار تن مرغ بوده که طی یک برنامه مدون دوساله سعی داریم این عدد را به ۱۰۰ هزار تن افزایش دهیم در پایان سال ۱۴۰۲ این مقدار به بیش از بر ۹۰ هزارتن تولید رسیده و در تلاشیم   آن را در سال جهش تولید به کمک مردم به بیش از ۱۰۰ هزار تن تولید برسانیم.

وی افزود: با پیگیری صورت گرفته از اول فروردین تا ۲۹ فروردین ماه حدود ۳/۹میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته وپیش بینی می شود که این مقدار تا پایان ماه به حدود ۴ میلیون  برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: انتظار داریم از جوجه ریزی صورت گرفته حدود ۸ هزار تن گوشت مرغ تولید شود که حدود ۵ هزار تن برای مصرف استان و ۳ هزار تن دیگری برای صادرات به سایر استان ها در نظر گرفته شده است.

شاهرخی تصریح کرد: نتیجه این افزایش تولید؛ فعال شدن ۱۶ واحد مرغداری نیمه تکمیل یا نیمه فعال و بهره گیری از افزایش بهره وری از واحدهای موجود بوده که با اقدامات موثر توانسته ایم به این روند از پایداری تولید برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز