خبرگزاری کار ایران

سامانه بارشی تا پنجشنبه در یزد ماندگار است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۷۰۹

رئیس اداراه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان یزد با بیان اینکه سامانه بارشی تا پنجشنبه در یزد ماندگار است گفت: پیش‌بینی می‌شود بارندگی در ساعات آینده در مناطق بیشتری از استان یزد شروع شود و بارندگی برای فردا نیز در استان یزد تداوم داشته باشد.

سیدعباس میرحسینی در گفتگو با خبرنگار ایلنا از یزد، در خصوص پیش‌بینی وضعیت هوای استان یزد اظهار داشت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر نفوذ و گذر سامانه بارشی تا روز پنجشنبه است.

وی ادامه داد: بر این اساس طی این مدت وضعیت جوی در اکثر مناطق به صورت کمی ابری به تدریج افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای و در مناطق مستعد احتمال گردوخاک و بارش‌های رگباری گاهی همراه با رعد و برق پیش بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان یزد ادامه داد: بارش‌ها در مناطق مستعد و به خصوص ارتفاعات استان یزد می‌تواند به صورت برف باشد و احتمالا در نیمه جنوبی و ارتفاعات استان شدت بارش‌ها می‌تواند بهتر باشد و در این مناطق سیلابی‌شدن مسیرها، روان‌آب‌ها و طغیان رودخانه، پیامد‌های این موج بارشی جوی است.

وی افزود: این سامانه موج بارشی جوی می‌تواند با تندباد‌های لحظه‌ای داشته باشیم که هم استانی‌ها باید استحکام سازه‌های موقت و همچنین گلخانه‌ها را در نظر داشته باشند.

میرحسینی عنوان کرد: با توجه به ابرناکی آسمان برای امروز و فردا، دمای روزانه کاهش می‌یابد و در چهارشنبه‌شب و پنجشنبه‌شب کاهش نسبی دمای شبانه را خواهیم داشت و دیروز دمای بیشینه شهر یزد به ۲۵ درجه سانتیگراد رسید و با توجه به ابرناکی و بارش باران، دمای امروز ۶ درجه نسبت به روز گذشته کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه دمای شبانه چهارشنبه و پنج‌شنبه‌شب به نسبت به شب گذشته ۴ درجه کاهش می‌یابد، ادامه داد: روز گذشته گرم‌ترین نقطه بافق ۳۰ درجه و علی آباد با ۶ درجه خنک‌ترین نقطه بودو در حال حاضر درجه دمای یزد نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است و دمای ماکزیمم هوای یزد نیز به ۲۱ درجه خواهد رسید.

میرحسینی در خصوص وضعیت بارش های روز گذشته نیز عنوان کرد: طی ۱۲ ساعت گذشته بارش هایی در مناطق جنوبی و ارتفاعات داشتیم که برای هرات ۱.۶ میلیمتر، مروست ۰.۶ و نیر ۱.۶ میزان بارش ثبت شده است.

وی افزود: بارندگی برای فردا نیز در استان پیش‌بینی می‌شود و، چون هوا گرم است بارش‌ها می‌تواند رگباری و بعضا با رعد و برق همراه باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز