خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت هرمزگان خبر داد؛

کسب رتبه نخست کشوری در زمینه صدور گواهی کشف معادن طی سال 1402

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۶۲۳

رئیس سازمان صمت هرمزگان گفت: هرمزگان طی سال 1402 با صدور 46 فقره گواهی کشف که منتج به شناسایی قریب به یکصد میلیون تن ذخایر فلزی و غیر فلزی در استان شد و رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، خلیل قاسمی افزود: در سال های اخیر در زمینه مطالعات اکتشافی و شناسایی ذخایر معدنی در استان با استفاده از ظرفیت مجموعه های توسعه ای و بهره گیری از فناوری های نوین اکتشافی تحولات بسیار خوبی صورت گرفته به نوعی که تقریباً بیشتر مساحت استان در قالب پهنه های مطالعاتی مورد اکتشاف قرار گرفته است. 

توسعه مناطق کم برخوردار

رئیس سازمان صمت استان به نقش معادن در توسعه مناطق کم برخوردار، ایجاد اشتغال پایدار و ایجاد ارزش افزوده نیز اشاره و خاطر نشان کرد: هرمزگان در حال حاضر به عنوان یکی از استان های معدنی کشور شناخته شده که این مهم با تلاش های صورت گرفته طی سال های اخیر با رویکرد انجام اکتشافات کلان مقیاس ناحیه ای و در نهایت بهره گیری از ظرفیت مجموعه های تخصصی محقق شده است. 

در پایان قاسمی با تاکید بر لزوم تکمیل زنجیره های ارزش اظهار داشت: برابر برنامه ریزی های صورت گرفته احداث شهرهای تخصصی و ایجاد صنایع پایین دستی با هدف ایجاد ارزش افزوده مواد معدنی نیز در استان در دست اقدام می باشد که این مهم نیز نقش بسیار حائز اهمیتی در زمینه توسعه و رونق اقتصادی ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز