خبرگزاری کار ایران

ایلنا از آذربایجان غربی گزارش می دهد؛

برگزاری جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی دریاچه ارومیه

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۰۶۲

یک مسئول؛ معرفی ظرفیت دریاچه ارومیه برای حذب گردشگر از اهداف برگزاری جشنواره است

نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی دریاچه ارومیه امروز جمعه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ در محوطه پل میانگذر دریاچه ارومیه در حال برگزاریست.

به گزارش ایلنا، نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی دریاچه ارومیه از صبح روز جمعه ۲۴ فروردین با استقبال گسترده مردم  در محوطه پل میانگذر دریاچه ارومیه آغاز بکار کرد.

به گفته مسئولین، این جشنواره با هدف ایجاد شور و  نشاط برای خانواده ها و معرفی ظرفیت های ورزشی، گردشگری و هنری ارومیه ترتیب داده شده است.

 از مهمترین بخش های این جشنواره  می توان به رقابت جذاب ملی‌پوشان قایقرانی و برنامه‌های نشاط آفرین، پخش موسیقی زنده سنتی و برنامه‌های آئینی سنتی آن اشاره کرد.

برپایی غرفه های سوغات و طبخ و عرضه غذاهای سنتی و محلی و غرفه کودکان از دیگر برنامه‌های جانبی این جشنواره است.

مرتضی صفری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، هدف از برگزاری این جشنواره را جذب گردشگر و معرفی دریاچه ارومیه به عنوان یکی از قطب های گردشگری استان عنوان کرد و‌ گفت: برپایی غرفه غذای سنتی، اجرای موسیقی سنتی، اجرای مراسم آئینی و مسابقه از جمله برنامه‌های این جشنواره هستند.

صفری افزود: میراث فرهنگی استان در راستای معرفی آذربایجان غربی و دریاچه ارومیه به عنوان یکی از قطب های گردشگری کشور از تمامی ظرفیت های موجود استفاده می کند.

برپایی غرفه فرهنگی ترویجی در محوطه پل میانگذر دریاچه ارومیه

خدیجه معصومی مدیرکل کتابخانه های آذربایجان غربی  در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه همزمان با جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی دریاچه ارومیه، غرفه فرهنگی ترویجی در محوطه پل میانگذر  دریاچه ارومیه  برپا شده است گفت: اجرای پویش کتابخوانی با محوریت حفظ منابع طبیعی آب و احیای دریاچه ارومیه، نقاشی متری با موضوع دریاچه ارومیه، مسابقه خاطره‌نویسی خانواده‌ها با موضوع خاطرات مردم از دریاچه ارومیه، ترویج صرفه‌جویی در مصرف آب و عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی، مسابقات فرهنگی همراه با اهدای جوایز از برنامه‌های پیش بینی شده در این غرفه است.

محمد صادق معتمدیان، دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه هدف از برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی دریاچه ارومیه را  استفاده مردم از ظرفیت تفریحی این دریاچه، بیان کرد: در همین راستا، کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه،  جشنواره‌ای فرهنگی، ورزشی و تفریحی اقدام به برگزاری جشنواره در سواحل این دریاچه کرده است.

معتمدیان افزود: وضعیت فعلی دریاچه ارومیه نیاز به مراقبت بیشتری دارد و باید مدیریت مصارف کشاورزی مدنظر باشد ضمن اینکه تمرکز بر مدیریت منابع آب و تغییر الگوی کشت، با همکاری مردم با قوت و جدیت دنبال خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر در یکی از شمالی‌ترین مناطق دریاچه ارومیه از جمله کاظم داشی ارومیه نیز شاهد پیشروی آب هستیم در حالی که این منطقه سال‌ها درگیر خشکسالی بودیم.

ایرج دست نشان، مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی از آماده سازی محور شهید کلانتری واقع در مسیر جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی دریاچه ارومیه،  توسط راهداران اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خبر داد و گفت: آماده سازی و متناسب سازی  محور شهید کلانتری، تعمیر گاردریل های و نصب گاردریل های جدید در طول محور منتهی به رویداد از جمله اقدامات اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان در راستای اجرای این رویداد فرهنگی و تفریحی است.

وی ادامه داد: پاکسازی حاشیه محور شهید کلانتری، خط کشی مسیر و اطلاع رسانی و مسیر نمایی محور منتهی به محل برگزاری جشنواره از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی در جهت هرچه بهتر برگزاری جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی دریاچه ارومیه است.

وی افزود: این اقدامات با حضور  ۲۰نفر از نیروهای راهداری و با استفاده از ۶دستگاه ماشین آلات اداره کل انجام شد.

حامد صفاری مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های آذربایجان غربی در گفت و گو با هبرنگار ایلنا، از آماده سازی اسکله دریاچه ارومیه برای برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی خبر داد و گفت: برای پیشگیری از ترافیک در جاده شهید کلانتری و سهوات تردد خودروهای عبوری سازمان همیاری شهرداری ارومیه اقدام به احداث پارکینگ با ظرفیت یک هزار و ۵۰۰خودرو در محل برگزاری جشنواره کرده است‌.

وی همچنین از بازگشایی دوربرگردان محل پل میان‌گذر دریاچه به سمت ارومیه خبر داد و گفت: برای سهولت تردد گردشگران و شهروندان که در جشنواره شرکت می کنند دوربرگردان پل میانگذر به سمت ارومیه بازگشایی شده است تا هم از ترافیک در این محل جلوگیری شده و هم از طی مسافتی طولانی  رانندگان تا محل اخذ عوارضی جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز