خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

بیش از هزار و ۹۰۰ جلد کتاب توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی قزوین خریداری شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۵۵۴

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان قزوین گفت: یک هزار و ۹۷۳ جلد کتاب برای تامین منابع نهاد کتابخانه های عمومی استان به همراه ۵۰۰ نسخه نشریه و اسباب بازی سال گذشته توسط این نهاد خریداری شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فاطمه محمدبیگی با اعلام این خبر گفت: کتابخانه های عمومی، نهادی است فرهنگی با هویت اسلامی - ایرانی و اثرگذار بر جامعه با هدف فراهم کردن امکان کتابخوانی برای تمام افراد جامعه که فعالیت های خود را در سه زمینه فرهنگی-ترویجی، مجموعه سازی و تامین منابع کتابخانه های عمومی همراه با گسترش و توسعه فضاهای مطالعاتی و کتابخانه ای برنامه ریزی و اجرا می کند.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان قزوین ادامه داد: منابع دریافتی نهاد کتابخانه های عمومی استان از مردم، ۴۲ هزار نسخه در سال گذشته بود و از سوی سایر سازمان ها و دستگاه های اجرایی نیز اهدای کتاب صورت گرفته است.

محمدبیگی در خصوص وضعیت سرانه فضای مطالعاتی استان قزوین، خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت یک میلیون و ۲۷۳ هزار و ۷۶۱ نفری این استان و با عنایت به استاندارد سرانه فضا به ازای هر ۱۰۰ نفر، هشت متر مربع این استان با احتساب فضاهای موجود نیازمند حدود ۷۳ هزار متر مربع فضای مطالعاتی جدید است.

به گفته این مسئول، در حال حاضر استان قزوین دارای ۳۹ باب کتابخانه نهادی و ۱۸ باب کتابخانه مشارکتی و در مجموع ۲۹ هزار و ۹۷۲ متر مربع فضای مطالعاتی است.

وی به اقدامات صورت گرفته توسط این نهاد فرهنگی اشاره کرد و افزود: افتتاح کتابخانه سیار، بازطراحی کتابخانه امام خمینی (ره)، توسعه فضای کتابخانه عارف، ایجاد کتابخانه ثامن الحجج (ع) و کتابخانه فرهنگ بویین زهرا از جمله اقدامات صورت گرفته توسط نهاد کتابخانه های عمومی استان طی سال گذشته به شمار می آید.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان قزوین خاطرنشان کرد: فضای مطالعاتی کتابخانه ها می تواند در آموزش و تقوت مهارت های پژوهشی و اجتماعی کودکان و همچنین بزرگسالان تاثیرگذار باشد و امیدواریم شاهد برنامه ریزی، تعامل و ارتباط فرهنگی هر چه بیشتر بین این نهاد و سایر دستگاه های اجرایی و خدمت رسان در سال جاری نیز باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز