خبرگزاری کار ایران

در ایام نوروز ۱۴۰۳ اتفاق افتاد؛

استقبال بیش از ۴۰۰هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری دانشگاه شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۲۹۱

معاون اداری‌ مالی و سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه دانشگاه شیراز از استقبال کم‌نظیر مسافران نوروزی از جاذبه‌های گردشگری دانشگاه شیراز خبر داد.

به گزارش ایلنا، پرویز رستم‌زاده در حاشیه‌ی بازدید از اماکن گردشگری دانشگاه گفت: از هفته‌ی پایانی سال ۱۴۰۲ (۲۴ اسفندماه) تا ۱۲فروردین‌ماه امسال، بیش از ۴۰۰هزارنفر از اماکن گردشگری دانشگاه شیراز یعنی باغ گیاه‌شناسی ارم، باغ‌موزه نارنجستان قوام و موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی دانشگاه شیراز بازدید کرده‌اند.

وی در ادامه به تفکیک به ارائه‌ی گزارشی از بازدیدهای صورت‌گرفته از جاذبه‌های دانشگاه شیراز در ایام نوروز پرداخت و گفت: بیش‌ترین بازدید مربوط به باغ گیاه‌شناسی ارم است که در طول ایام نوروزی بیش‌از ۳۱۵هزار گردشگر از آن بازدید کرده‌اند. باغ جهانی ارم، با ارزش‌های تاریخی و شکوه عمارت باستانی که در این باغ وجود دارد، در کنار سروهای کهنسال که شهرت جهانی دارند و شکوفه درختان و بستری از گل‌های فصلی، جاذبه ویژه‌ای را ایجاد کرده و هرسال جمعیت بسیاری از گردشگران کشور را به سوی خود می‌کشاند.

معاون اداری‌مالی دانشگاه شیراز افزود: باغ‌موزه نارنجستان قوام نیز با بازدید بیش‌از ۸۵هزار گردشگر در رتبه‌ی دوم جاذبه‌های دانشگاه شیراز قرار گرفته است. این باغ‌موزه نیز، یکی از معروف‌ترین بناهای تاریخی شهر شیراز است که درحال حاضر، دارای بخش‌های مختلف ازجمله: موزه‌‌های پارچه، سکه، سازهای ایرانی، اشیاء و گالری است و مانند سال‌های گذشته با استقبال گردشگران نوروزی مواجه شده است.

رستم‌زاده یادآور شد: موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی دانشگاه شیراز نیز که پس از دوماه نوسازی، در آستانه‌ی سال نو بازگشایی شد؛ با استقبال گردشگران روبه‌رو شد و در طول ایام نوروز، قریب ۶هزارنفر از بخش‌های مختلف آن بازدید کردند.

وی افزود: موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی دانشگاه شیراز نیز درحال حاضر دارای بخش‌های جانورشناسی، گیاه‌شناسی، زمین‌شناسی، آناتومی، صنعت برق و مخابرات است و بخش‌های نجوم، اقوام و هوافضا نیز در دست تکمیل است که امیدواریم با تأمین اعتبار آن هرچه سریع‌تر آماده‌سازی و به جمع دیگر بخش‌های فعال موزه افزوده شود.

معاون اداری‌مالی دانشگاه شیراز در ادامه به برخی از اقدامات صورت‌گرفته به‌منظور آماده‌سازی اماکن گردشگری و جاذبه‌های دانشگاه شیراز برای ارائه‌ی خدمات به گردشگران اشاره کرد و گفت: افزایش تعداد باجه‌های بلیت‌فروشی، افزایش ساعات بازدید از اماکن، راه‌اندازی باجه ارائه اطلاعات گردشگری و نصب تابلوهای راهنما برای هدایت گردشگران به مسیرهای موردنظرو همچنین گل‌ارایی اماکن موردنظر ازجمله‌ی این اقدامات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز