خبرگزاری کار ایران

هشدار نارنجی هواشناسی مازندران برای عید فطر

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۷۴۹

هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح نارنجی، هوای استان را از عصر چهارشنبه تا اوایل صبح شنبه بیست و پنجم فرودین همراه با بارش باران، وزش باد شدید و احتمال رعدوبرق اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، اداره کل هواشناسی مازندران روز دو‌شنبه، در اطلاعیه‌ای با هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: شهروندان مازندرانی از عصر چهارشنبه ۲۲ فروردین تا صبح ‌شنبه ۲۵ فروردین‌ماه شاهد بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید، کاهش دما، احتمال رعدوبرق و تگرگ در استان خواهند بود.

منطقه اثر: کل استان – شدت بارش در نیمه غربی عصر چهارشنبه تا عصر پنجشنبه و در نیمه شرقی عصر پنجشنبه تا صبح شنبه بیشتر خواهد بود.

هواشناسی مازندران در این اخطاریه نسبت به لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در تردد محورهای کوهستانی، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت به‌ویژه چادرهای مسافرتی و احتمال خسارت به بخش کشاورزی و پوشش خزانه برنج هشدار داد.

در این اطلاعیه هواشناسی مازندران بر عدم اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت به‌ویژه چادرهای مسافرتی و پوشش خزانه برنج و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز