خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر همدان:

دستمزد ۱۴۰۳ برخلاف موازین قانونی و یه رغم مخالفت کارگران به تصویب رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۵۸۰۲

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان گفت: دستمزد ۱۴۰۳ برخلاف موازین قانونی و به رغم مخالفت کارگران به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چنگیز اصلانی در دومین جلسه ستاد گرامیداشت هفته کارگر با اشاره به اینکه باید مشکلات و کاستی‌های جامعه کارگری در سال ۱۴۰۳ مرتفع شود، گفت: دولت اگر بر اساس آنچه که بیان می‌کند، قصد بهبود وضعیت جامعه کارگری را دارد باید به جای شعار دادن گام عملی بردارد.

اصلانی گفت: متاسفانه این دولت هم مانند دولت های گذشته عمل کرده و حقوق مزدی کارگران که در ماده ۴۱ قانون کار به صراحت آمده را زیر پا گذشته، در واقع مسئولین هیچ اعتقادی به قوانین حمایتی قانون کار ندارند.

اصلانی تصریح کرد: گرانی افسارگسیخته، توان زندگی را از کارگران شاغل و بازنشسته سلب کرده است؛ در حالیکه دستمزد مطابق الزامات قانونی افزایش نمی‌یابد، مالیات‌ها را بالا می‌برند و مالیات بر ارزش افزوده را به کارگران و بازنشستگان کشور تحمیل می‌کنند.

اصلانی با اشاره به اینکه باید مشکلات و کاستی‌های جامعه کارگری در سال ۱۴۰۳ مرتفع شود، گفت: دولت اگر بر اساس آنچه که بیان می‌کند، قصد بهبود وضعیت جامعه کارگری را دارد باید به جای شعار دادن گام عملی بردارد.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی همدان نیز در این جلسه  گفت: مطالبه جدیِ مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، افزایش مستمری‌ها در سال ۱۴۰۳ براساس الزامات ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی است.

حسین قادریان افزود: افزایش ۲۲ درصدی برای مستمری بگیران سایر سطوح اصلاً کافی نیست و موجب می‌شود که خیل گسترده‌ای از بازنشستگان سازمان به شرایط حداقل بگیری و خط فقر مطلق دچار شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز