خبرگزاری کار ایران

دادستانن قزوین:

وکلا با زدن یک توییت از مردم مظلوم دفاع کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۵۲۴۳

دادستان قزوین گفت: وکلا در دفاع از مردم مظلوم باید احساس مسئولیت کنند و به عنوان یک حقوقدان علیه نسل کشی طرح دعوی کرده و با زدن یک توییت واکنش نشان دهید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، به مناسبت ۱۷ فروردین سالگرد تاسیس مرکز کانون وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده دادگستری استان قزوین مراسمی در مجتمع ایرانیان برگزار شد.

در این مراسم که حسین رجبی دادستان، عباس کاظمی معاون سیاسی و فتوحی مدیرکل سیاسی استانداری و عمیدی مسئول دفتر وزارت خارجه در قزوین نیز حضور داشتند و جنایات صهیونیست‌ها در غزه و حمله به کنسولگری ایران در دمشق محکوم شد.

حسین رجبی دادستان قزوین در این مراسم گفت: شاخصه های یک وکیل را باید توجه کنید که مهمترین آن تسلط بر قوانین است، لذا انتظار داریم قانون را بدقت مطالعه کرده و از حق و مظلوم به خوبی دفاع کنید. 

وی بیان کرد: قانون زیادی داریم و امروز ۲۵۰۰ عنوان مجرمانه داریم که کار را سخت کرده، زیرا قرار نیست برای هر تخلفی یک عنوان مجرمانه تعریف کنیم، لذا بازنگری در قوانین توسط نمایندگان مجلس ضروری است. 

رجبی تصریح کرد: در یک سال اخیر در جنگ نابرابری که در غزه ایجاد شد ۳۳ هزار نفر شهید شدند در حالی که در ۸ سال جنگ ۱۹ هزار شهید تقدیم کردیم. 

این مسئول قضایی گفت: باید ببینیم در دفاع از مظلوم چه کردیم در دستگاه قضایی کشور یک شعبه ویژه برای کسانی که مورد ترور منافقین قرار گرفتند دایر کردیم تا به پرونده یک هزار شهید ترور رسیدگی شود که  ۱۹ شهید ترور نیز در قزوین داریم. 

رجبی افزود: تاریخ را نگاه کنید در بوسنی هرزگوین هزاران نفر کشته شدند و مدعیان حقوق بشر واکنشی نداشتند و امروز صدای حقوقدانان استان قزوین باید در مجامع بین المللی در دفاع از مظلومان غزه شنیده شود‌. 

دادستان قزوین بیان کرد: امروز هزاران کودک در فلسطین و غزه  قتل عام شده اند لذا از حقوقدانان استان درخواست می کنیم یک شکواییه علیه جنایات اسراییل در غزه تنظیم کنند تا این رژیم رسوا شود. 

وی در خصوص روز پاسداشت حقوق عامه بیان کرد: در این زمینه در موضوعات مختلف در استان ورود پیدا کردیم و بیش از ۱۵۰۰ بازدید و ۱۶۰ طرح در حقوق عامه داشتیم. 

دادستان قزوین کمک به اشتغال معتادان بهبود یافته را از کارهای خوب مرکز وکلا دانست و افزود: در ۱۸ ماه گذشته حدود ۴۹۰ نفر معتاد مشغول کار شدند و این روند ادامه دارد. 

وی بیان کرد: ۲۹ کمپ در استان داریم که بازدید وکلا از این کمپ‌ها می تواند گره گشا و مفید باشد. 

رجبی اظهار داشت: در فضای مجازی اگر توییتی زده شود و کذب باشد قانونگذار می تواند اعلام جرم کند که در این راستا سال قبل ۶۴۰۰ مورد مجرمان را بدون تشکیل پرونده پاکسازی کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز