خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس مطرح کرد؛

توسعه و تحول در بهشت گمشده با ورود میراث فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۴۲۰

استاندار فارس در حاشیه بازدید میدانی از بخش کامفیروز و منطقه بهشت گمشده از واگذاری این به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدهادی ایمانیه که در هفتاد و هشتمین سفر شهرستانی خود به بخش کامفیروز شهرستان مرودشت سفر کرده بود، بصورت میدانی از منطقه گردشگری بهشت گمشده بازدید کرد و در حاشیه این حضور گفت: این مجموعه دارای مشکلاتی از جمله مناطق اطراف سد درودزن یا کشاورزانی که حرفه آن ها برنج کاری است می باشد که پس از این بازدید میدانی، درجلسه ای مشترک با مسئولین ذی‌ربط راه های حل آنان را بررسی خواهیم کرد.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه این منطقه به دلیل قرار گرفتن در کنار آزادراه شیراز اصفهان از اهمیت و ارزش بالاتری از لحاظ گردشگری برخوردار شده است، تصریح کرد: مقرر شد اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان این منطقه را از منابع طبیعی تحویل بگیرد و با حفظ محیط زیست که خط قرمز مدیریت استان است، تلاش خواهد شد مشکلات مرتبط با گردشگری و کشاورزان این منطقه در کمترین زمان ممکن مرتفع شود.

وی از سرمایه گذاران و تولید کنندگان کامفیروزی هم خواست به این منطقه بازگردند و از آمادگی دولت برای کمک به رونق گردشگری منطقه و ایجاد صنایع تبدیلی در این بخش سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که این دو موضوع می تواند منطقه را بیش از پیش آباد سازد.

 ایمانیه با بیان اینکه اولین سفر شهرستانی خود را در سال ۱۴۰۳ به این منطقه برنامه ریزی کردم، اظهار داشت: این منطقه و مسائل مرتبط با آن برای ما اولویت دارد و با تدابیری که اتخاذ می شود درصدد رفع مشکلات این منطقه و رونق بیش از پیش گردشگری هستیم.

وی گریزی هم به موضوع اجاره پارکینگ در حاشیه مجموعه جهانی تخت جمشید زد و افزود: ضرورت دارد درآمد حاصل از پارکینگ تخت جمشید، در تعمیر، بازسازی و نگهداری همان مکان هزینه می شود؛ به مدیرکل میراث فرهنگی استان ماموریت داده ام تا با استفاده از همین درآمدها و کمک های دولت، بازسازی و بهسازی جدی در مجموعه تاریخی تخت جمشید انجام دهد و فضای داخلی آن را برای استفاده عموم مردم و گردشگران بین المللی بهبود ببخشد؛ لذا انتطار داریم امسال تحول جدی در این مجموعه را شاهد باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز