خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان اعلام کرد؛

بازدید نزدیک به ۵ میلیون نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و مذهبی فارس

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۹۶۶

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از بازدید بیش از ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر از اماکن مذهبی، تاریخی، طبیعی این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد ثابت اقلیدی امروز  هفتم فروردین ماه ۱۴۰۳ گفت: طبق آمارهای ارائه‌شده تاکنون بیش از ۷۸۱ هزار و ۹۳۴ نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس دیدن کردند.

وی افزود: این بازدیدها از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا دیروزششم فروردین‌ ماه ۱۴۰۳ از تمامی اماکن تاریخی فرهنگی این استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: در مدت مذکور مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با 252 هزار و 112 نفر بازدیدکننده در صدر آمار بازدیدها قرار دارد و پس‌ازآن مجموعه جهانی تخت جمشید با 162 هزار و 389 نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با 129 هزار و 750 نفر در رتبه‌های بعدی بازدیدهای مسافران نوروزی قرار دارند.

ثابت اقلیدی گفت: با توجه به‌شدت بارندگی‌ها بازهم شاهد حضور مسافران و بازدیدکنندگان در اماکن تاریخی و فرهنگی استان بودیم.

وی افزود: در روز گذشته نیز بیش از 25 هزار و 826 نفر از مجموعه فرهنگی حافظی و 13 هزار و 236 نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید و 15 هزار و 404 نفر از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی دیدن کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس همچنین در خصوص آمارهای اقامت و اسکان مسافران نوروزی از بازه زمانی مذکور اشاره کرد و گفت: در این مدت تعداد کل اقامت‌ها در این استان هم به یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار و ۷۷ نفر شب رسیده است.

ثابت اقلیدی در ادامه سخنانش افزود: تعداد تردد جاده‌ای در فارس نیز ۱۲ میلیون و ۸۶۰ هزار و ۲۲۲ مورد ثبت‌شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز