خبرگزاری کار ایران

در سال ۱۴۰۲ محقق شده؛

پرداخت بیش از ۹ میلیارد اعتبار خوداشتغالی در زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۲۱۵

بیش از ۱۳۸۳ نفر زندانی استان گواهینامه آموزشی فنی حرفه‌ای کسب کردند

مدیرکل زندان‌های استان زنجان، گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۹ میلیارد تومان اعتبار خود اشتغالی در اختیار مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندان‌های استان قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا از زنجان، حجت الاسلام حسین بنیادی، امروز با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، اظهارکرد: ماه مبارک رمضان بالاخص سالروز ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) فرصت مناسبی برای آرادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد است.

مدیرکل زندان‌های استان، با اشاره به اینکه از ۲۲ زندانی آزاد شده در این مدت ۲ نفر خانم و سرپرست خانوار بودند که به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند، ادامه داد: به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) ۹ نفر از این زندانیان در استان آزاد شدند که یک نفر از آنها خانم و سرپرست خانوار بود.

 بنیادی، با بیان اینکه ابتدای ماه مبارک رمضان امسال ۱۱۷ نفر زندانی در استان داشتیم که مشمول طرح آزاد سازی بودند، یادآورشد: هم اکنون ۹۵ نفر از این مددجویان در انتظار کمک خیرین و مردم نوعدوست هستند تا به کانون خانواده خود بازگردند.

وی، با یادآوری اینکه سال گذشته به همت خیرین ۲۶۵ نفر از زندانیان مشمول این طرح در استان آزاد شدند، افزود: از ابتدای ماه مبارک رمضان امسال تاکنون نیز بالغ بر ۴۱ میلیارد ریال برای این امر در استان جمع آوری شد.

مدیرکل زندان‌های استان، به تسهیلات خوداشتغالی به زندانیان آزاد شده نیز اشاره کرد و افزود: سال ۱۴۰۲ از محل اعتبارات تبصره ۱۸ در استان زنجان مبلغ ۶.۵ میلیارد تومان به زندانیان آزاد شده اختصاص پیدا کرد که از این محل ۴۹ نفر از زندانیان استان توانستند تسهیلات خود اشتغالی از بانک های عامل رسالت ،اقتصادنوین و صادرات دریافت کنند.

بنیادی، افزود:علاوه بر اعتبارات استانی، امسال از محل وجوه اداره شده و از طریق تفاهم‌نامه‌های سازمانی با قرض الحسنه مهر ایران مبلغ ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار به استان تعلق گرفت که از این محل نیز تعداد ۲۲ زندانی موفق به دریافت تسهیلات شدند.

مدیرکل زندان‌های استان، افزود: در مجموع در سال ۱۴۰۲ بیش از ۹ میلیارد تومان اعتبار خود اشتغالی در اختیار مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندان‌های استان قرار گرفته که ۷۱ زندانی توانستند از این محل نسبت به ایجاد شغل و کسب درآمد اقدام کنند.

وی، با قدردانی از تلاش‌های سازمانی و استانی در خصوص اعطای این تسهیلات به زندانیان آزاد شده، افزود: حمایت از زندانیان آزاد شده نیازمند توجه ویژه مسئولین بوده چرا که اشتغال زندانیان قطعاً در قطع زنجیره جرم و افزایش امنیت در جامعه موثر خواهد بود.

مدیرکل زندان‌های استان، ادامه داد:علیرغم اعطای تسهیلات خود اشتغالی در سال ۱۴۰۲ به ۷۱ زندانی آزادشده، همچنان بیش از ۲۵۰ زندانی آزاد شده در استان با تشکیل پرونده در مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج منتظر دریافت تسهیلات خود اشتغالی هستند.

وی، در بخشی از سخنان خود، افزود: با تلاش‌های شبانه روزی همکاران و با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تعامل بسیار مطلوب اداره کل آموزش فنی حرفه‌ای بیش از ۱۳۸۳ نفر از زندانیان استان در سال ۱۴۰۲ موفق به کسب گواهینامه آموزشی در یکی از رشته‌های فنی حرفه‌ای شدند.

 بنیادی، اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ شاهد توسعه کارگاه های حرفه آموزی در زندان‌های استان بودیم که در نتیجه این اقدامات عملکرد بسیار خوبی در حوزه مهارت آموزی زندانیان به دست آمد.

مدیرکل زندان‌های استان، درپایان وضعیت پرداخت دستمزد به زندانیان توسط متولیان اشتغال زندانیان را مطلوب ارزیابی و گفتد: زندان‌های زنجان در سال جاری در میانگین پرداخت دستمزد به زندانیان توانست رتبه مطلوبی در کشور به خود اختصاص دهد که امیدواریم این وضعیت در سال جدید نیز استمرار داشته و شاهد توانمندسازی هرچه بیشتر زندانیان و خانواده‌های آنان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز