خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبر داد؛

بیش از ۲۹ هزار گردشگر صنایع دستی بانوان هنرمند قشم را خریداری کردند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۷۶۰

رئیس کمیته گردشگری و اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: 29 هزار و 547 گردشگر با حضور در مکان‌های عرضه صنایع دستی، اقدام به خرید هنر دست بانوان هنرمند قشمی کردند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، ابراهیم رستم گورانی با اعلام این مطلب، اظهار داشت: از ۲۵ اسفند گذشته تا پایان پنجمین روز از فروردین ۱۴۰۳، گردشگران جزیره قشم ۱۲ میلیارد و ۲۴۳ میلیون و ۱۱۰ هزار ریال صنایع ئستی بانوان هنرمند قشم را خریداری کردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر محصولات صنایع دستی بانوان هنرمند جزیره قشم در شهرهای قشم و درگهان و اسکله‌های گردشگری طبل، کندالو، سهیلی، گورزین و کمپ‌پارک‌های جزیره جهانی قشم بفروش می‌رسد.

به گفته رئیس کمیته گردشگری و اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، گردشگران همچنین می‌توانند برای خرید صنایع دستی این جزیره، به بازارچه ایجاد شده در مجاورت قلعه تاریخی شهر قشم مراجعه کنند.

وی گفت: گلابتون دوزی، زری بافی، عود سازی، حصیر بافی، صنایع دستی دریایی، شک بافی، البسه محلی، برقع دوزی، خوس دوزی، لنح مینیاتوری و نقش حنا بخشی از هنر صنایع دستی بانوان جزیره قشم محسوب می‌شود.

جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره غیر مستقل جهان که از ۲۲ کشور جهان هم بزرگتر است در جنوب ایران قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز