خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استان خبر داد؛

بارش 70 سانتی‌متری برف بهاری در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۴۶۳

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی با اشاره به تأیید اغلب مدل‌های هواشناسی در فعالیت سامانه بارشی جدید، گفت: با توجه به نقشه‌های هواشناسی از اواخر امروز یکشنبه سامانه بارشی وارد استان مرکزی می‌شود که حاصل این سامانه 100 میلیمتر بارش در نقاط جنوبی استان است.

به گزارش ایلنا، امید محترمی افزود: همچنین در نقاط مختلف استان مرکزی تا 40 میلیمتر بارش پیش‌بینی شده است. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، در روزهای آینده این استان با بارش 70 سانتی‌متری برف بهاری مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی‌ها در اراک بارش برف 25 سانتی‌متر را شاهد خواهیم بود، ادامه داد: میزان بارش در شهرستان شازند شدت بیشتری خواهد داشت که با توجه به این موضوع آماده‌باش کامل به دستگاه‌های اجرایی مرتبط ابلاغ شده و نشست اضطراری در این شهرستان برگزار شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی اظهار داشت: نیاز است در شهرستان‌های خنداب و اراک نیز نشست اضطراری تشکیل شده و آماده‌باش کامل پیش‌بینی و هشدار خودداری مردم از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها اطلاع‌رسانی شود.

محترمی با تأکید بر لزوم هماهنگی تمامی دستگاه‌های اجرایی و انجام اقدامات هماهنگ برای مقابله با بحران‌های احتمالی، تصریح کرد: سامانه دیگری نیز از 13 فروردین ماه سال جاری وارد استان می‌شود که در این رابطه نیز باید آمادگی و هماهنگی کامل ایجاد شود.

وی بیان داشت: تعدادی نقطه پرخطر در استان مرکزی وجود دارد که باید ساماندهی شود. به عنوان نمونه در خصوص سه‌راهی آهنگران کماکان اقدامات مؤثر انجام نشده و بعد از گذشت 8 ماه و تأمین اعتبار، اداره‌کل راهداری درخواست مجدد تأمین اعتبار دارد. در صورتی که این مکان از نقاط ناایمن مقابل سیلاب محسوب می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز