خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی فارس مطرح کرد؛

تشریح برنامه‌های ماه رمضان و تقارن آن با نوروز

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۹۵۴

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه حل مسئله بزرگترین و مهمترین ماموریت تعریف شده در سازمان تبلیغات اسلامی است، گفت: بستر محله با رویکرد توان افزایی حل مسائل، یک‌طرح ایده‌آل است که امیدواریم به آن دست پیدا کنیم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حسن قانع در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه‌های ماه مبارک و تقارن آن با عید نوروز افزود: کلان طرح‌محله‌ مردم‌سالار اسلامی با همکاری بسیج مساجد و محلات اجرا شده و تا کنون ۱۳۰۰ محله اسلامی در استان با ارکان تعریف شده شناسایی شده که تقویت نقش مردم و ظرفیت‌های محله در‌حل‌ مسئله، از اهداف این برنامه است.

وی  با بیان اینکه در سده های اسلامی، هر مسجد تا شعاع ۴۰خانه ماموریت داشته است، ادامه داد: الگوی حکمرانی‌محله‌محور در برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده است.

قانع یکی از مهمترین ماموریت‌هایی که خداوند متعال در خصوص جامعه پردازی متوجه رهبران دینی جامعه کرده، معنویت در جامعه است چراکه ایجاد جامعه اسلامی با تقویت معنویت اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: ظرفیت های فطری آحاد مردم زمینه رفع آسیب‌های اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی را ایجاد می‌کند، نگاه ما به معنویت، مدیریت فرهنگی است نه صرفا یک امر شخصی؛ جزء اصلی‌ترین محورهای بیانیه گام دوم هم هست.

وی با اشاره به آمارهای قوه قضاییه که تایید شده در داخل کشور و حتی کشورهای غربی مبنی بر پایین آمدن تخلفات در ایام ماه محرم و رمضان، ادامه داد: این یک امر تکوینی است که اگر به فطرت برسیم به خدا نزدیکتر شده و از گناهان دور‌می‌شویم؛ اما هرچه به سمت غرایز سوق پیدا کنیم، گناهان و جرایم هم بیشتر می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی فارس با تاکید بر اینکه با تقویت بنیه معنوی مردم به سمت تحقق جامعه اسلامی گام برمی‌داریم، افزود: در برنامه‌ریزی ماه مبارک رمضان این اصل را مدنظر قرار داده و یک حرکت هم‌افزای ملی با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی تحت عنوان زندگی با آیه‌ها آغاز شده که ۱۵۰ آیه در‌موضوعات مبتلا به فرهنگی و اجتماعی که مردم در طول سه سال با حفظ آن و عملی ساختنش در جامعه برگزار می‌شود.

وی با ابراز امیدواری بر پیشتازی استان فارس در‌ این‌ حرکت‌ملی، ادامه داد: با توجه به اینکه شیراز شهر فرهنگی و قطب گردشگری بخصوص مذهبی است، در این راستا ایجاد یک فضای معنوی که منافاتی با بستر تفریحی عموم مردم نداشته باشد، برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

قانع، جزءخوانی قرآن در اماکن عمومی با تاکید بر حفظ حرمت قرآن، از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این راستا عنوان کرد و ادامه داد: چند نشست گفتمانی با محوریت زندگی با آیه‌ها در مناطق تلفیقی با اهل سنت در پنج شهرستان لارستان، عوض، خنج، گله‌دار و اشکان با شبکه بانوان تمدن‌ساز از پیکر برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام رمضان و نوروز است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه معتقدیم اگر بناست در مناطق تلفیقی باید مسائل حل شود و ظرفیت‌های نخبگانی آزاد شود، باید از خودشان کمک بگیریم، افزود: بررسی پاسخگویی قرآن به نیازهای انسان معاصر، هویت نوجوانی در ذیل قرارگاه نوجوانی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، اعزام بیش از 100هزار مبلغ به مناطق مختلف استان با اولویت مبلغ بومی با رویکرد قرآنی، راهبری محتوایی مساحد، از جمله دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده این سازمان در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز است.

وی با اشاره به برگزاری ۲عملیات مسجد به مسجد با هدف ارزیابی توانمندی محتوایی، مدیریتی و حل مسئله اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۰‌مولفه برای ارزیابی پیش‌بینی شده و فاز اول این پیمایش‌ها به زودی به پایان می‌رسد.

قانع با اشاره به مناسبت‌های پیش رو در ماه رمضان و عید نوروز، گفت: امسال به صورت ویژه به تحولات فلسطین در برنامه‌های رمضانی توجه می‌شود و دفاع از حق مظلوم در‌نهاد ما ایرانی‌ها و هر انسان آزاده‌ای وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز