خبرگزاری کار ایران

دادستان مرکز گلستان خبرداد؛

تشکیل پرونده قضایی در ارتباط با ضرب و جرح دست فروش گرگانی توسط نیرو‌های انضباط شهری شهرداری

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۵۴۹

دادستان مرکز استان گلستان از تشکیل پرونده و تعقیب قضایی نیرو‌های انضباط شهری شهرداری گرگان خبر داد.

به گزارش ایلنای گلستان، محمود اسپانلو گفت: پس از انتشار ویدیوی درگیری ماموران انضباط شهری گرگان با دست فروشان، مدیر مربوطه به دادسرا احضار و علاوه بر اخطار به وی، ملزم به عذر خواهی رسمی و انتشار آن به صورت عمومی و دلجویی از دست فروشان آسیب دیده، شد.

دادستان مرکز استان با تاکید بر این که فقط ضابطین دادگستری حق اقدام و دستگیری افراد طبق ضوابط و با هماهنگی مقام قضایی را دارند، ادامه داد: دستگیری غیر قانونی و کتک کاری مردم مصداق بارز نقض حقوق شهروندی است و ماموران انضباط شهری به هیچ وجه حق تعرض به افراد را ندارند و اقدام این افراد فرا قانونی و جرم است و از باب حفظ حقوق عمومی برای متخلفین پرونده تشکیل و تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: پیش‌تر هم، درباره نحوه برخورد با دستفروشان به شهرداری تذکر داده بودیم و در صورت تکرار اقدامات فراقانونی و نقض حقوق شهروندی افراد، مسئولیت آن متوجه شخص شهردار گرگان است و باید پاسخگو باشد.

اسپانلو افزود: هرچند اقدام شهرداری برای عذرخواهی کار خوبی بود، اما رافع مسئولیت نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز