خبرگزاری کار ایران

کاشت درخت گردشگری و ۵۰ نهال در مجموعه فرهنگی سعدی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۷۴۵

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: درخت گردشگری در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی کاشته شد.

 به گزارش ایلنا، محمد ثابت اقلیدی در این رابطه با بیان اینکه رویداد ملی گردشگری خلاق با روایت قصه درخت   برای نخستین بار و با مفهوم درخت و روایتگری آن به مناسبت  هفته درختکاری در شیراز برگزار شده است، افزود: بی تردید روایتگری ها  موجب توسعه گردشگری ادبی در کشور و به‌تبع آن استان می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ادامه اضافه کرد: یکی از برنامه های  این رویداد ملی کاشت درخت گردشگری به‌صورت نمادین در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی است.

وی افزود: در این برنامه علاوه بر کاشت درخت گردشگری، پنجاه نهال نیز توسط کودکان  همراه با اموزش مفاهیم حفاظت از درختان در این محل کاشته شد.

 ثابت اقلیدی با بیان  اینکه برنامه مذکور به همت شهرداری شیراز و سازمان سیما و منظر شهرداری ویاری گروهی از فعالان گردشگری فارس برگزار شد به سامندهی فضای سبز مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی نیز اشاره کرد و گفت:  ساماندهی فضای سبز مجموعه فرهنگی سعدی در حال انجام است که به طور حتم تا قبل از تعطیلات نوروزی به پایان می رسد.

وی  گفت: خوشبختانه این روند با همکاری های بسیار خوب  شهرداری منطقه در حال انجام است  که می توان به گل کاری در این محوطه ، کاشت درخت و همچنین بازسازی آب نماها و رنگ آمیزی آن ها اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز