خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد شهید استان:

البرز با تقدیم بیش از 5 هزار شهید 15 هزار جانباز و آزاده دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۲۳۸

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه استان البرز 5 هزار و 250 شهید را تقدیم این نظام و انقلاب اسلامی کرده است از حضور 15 هزار جانباز و آزاده سرافراز در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، سلیمان رستمیان امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه کرج با اشاره به 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان تاریخی امام راحل و روز بزرگداشت شهدا اظهار کرد: سالروز تاسیس بنیاد شهید در شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شد تا فرصتی برای تکرار نام و یاد شهدا و ارزش های خلق شده توسط آنها در جامعه ایجاد شود.

وی با اشاره به جایگاه، مقام و منزلت شهدا مطرح کرد: به منظور ادای حق شهیدان و ترویج و تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت، همه ظرفیت های فرهنگی باید به کارگیری شوند و آحاد ملت ایران نیز نام و یاد شهدا را گرامی بدارند. همه ما موظف هستیم ایثار، مجاهدت و از خودگذشتگی شهدا را تکریم کنیم. در البرز جامعه آماری ارزشمندی برای حفظ ارزش های نظام و انقلاب و اسلام جان خود را فدا کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه استان البرز 5 هزار و 250 شهید را تقدیم این نظام و انقلاب کرده است، از حضور 15 هزار جانباز و آزاده سرافراز در این استان خبر داد و عنوان کرد: خانواده های معظم شهدا و ایثارگران همواره به عنوان سرمایه های اجتماعی جامعه در حفظ ارزش ها و آرمان های انقلاب پیشقدم بوده اند. طبق فرمایش امام راحل، آنها چشم و چراغ این ملت هستند.

رستمیان تکریم و احترام به این سرمایه اجتماعی و تلاش برای تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار، مجاهدت و شهادت را وظیفه همگان دانست و بیان کرد: مجد، عظمت و اقتدار این سرزمین و همه داشته هایی که امروز به آنها افتخار می کنیم مرهون زحمات و تلاش ها و مجاهدت های مردان بزرگ و شیرزنانی است که برای اعتلای اسلام و انقلاب رنج های بسیاری را متحمل شدند و جان شیرین خود را فدا کردند.

وی شهید و شهادت را سرمایه اصلی پیروزی اسلام خواند و خاطرنشان کرد: شهدای والامقام همواره در پیشبرد اهداف اسلام پیشقدم بودند و با توجه به جایگاه، منزلت و ارزش آنها نام شهید 72 بار در قرآن کریم تکرار شده است. بر ماست که برای ادامه راه شهدا و توسل به آنها تلاش کنیم زیرا هر افتخاری که تاریخ این مملکت و دین دارد، مدیون مجاهدت های آنانی است که برای اهداف خدایی شهید شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره اینکه انقلاب برگرفته از بطن اسلام بود و با بیان اینکه کسانی که با انگیزه خدایی رفتند و به شهادت رسیدند، با خون خود درخت اسلام را آبیاری کردند، عنوان کرد: در جریان انتخابات علیرغم تمام فشارهای تحمیل شده علیه نظام به منظور تضعیف آن، خانواده های شهدا و ایثارگران و جانبازان در حضور در صحنه پیشقدم بودند.

رستمیان اظهار کرد: آنها با حضور پرشور خود ثابت کردند که نظام همچنان از این سرمایه اجتماعی برخوردار است و ما برای حفظ آرمان ها و جایگاه و منزلت شهدا از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.  این خانواده ها و کسانی که سالها درد و رنج اسارت را متحمل شدند، امروز به عنوان فعال ترین قشر جامعه برای حفظ نظام و دستاوردهای آن تلاش می کنند که تکریم آنها بر همگان واجب است.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تمام فضاهای اجتماعی و فرهنگی مزین به نام و یاد شهدا شود، بیان کرد: 17 تا 22 اسفند ماه به عنوان هفته شهید نامگذاری شده و ما در این ایام باید یاد و نام شهدا را بیش از پیش گرامی بداریم. در این راستا جلساتی برگزار شده و اقداماتی در بخش دولتی انجام می شود اما از همه انتظار می رود در این روزها در شان شهدا تلاش و تولید محتوا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز