خبرگزاری کار ایران

مدیر کل استاندارد فارس خبرداد؛

تشدید کنترل و بازرسی های عیدانه استاندارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۷۰۱

مدیر کل استاندارد فارس گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل خریدهای نوروزی نظارت بازرسان استاندارد بر مراکز عرضه و فروش کالا شدت می گیرد.

 به گزارش ایلنا، محمد مهدی رزمجو افزود: طرح نظارتی ویژه بازرسان اداره کل استاندارد فارس که از 15 اسفندماه شروع  شده تا پایان 15 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

 وی افزود:  با توجه به گردش پذیر بودن استان فارس و ورود مسافران نوروزی به استان و در نتیجه عرضه کالا و ارائه خدمات در حجم وسیع تری از سایر اوقات سال برای حفاظت و صیانت از سلامت و ایمنی شهروندان بازرسان استاندارد براساس یک طرح ویژه نظارتی ، بازرسی های خود را در مراکز عرضه و ارائه خدمات شدت می بخشند.

رزمجو گفت: مهمترین کالاهایی که دراین مدت با شدت بیشتری مورد ارزیابی قرار می گیرند شامل لوازم یدکی خودرو ، روغن موتور ، فیلتر خودرو و وسایل شهربازی ، اقلام خوراکی ، شیرینی و فرآورده های گوشتی است.

 وی ادامه داد: در این ایام پمپ بنزین ها، از جمله در مسیرهای ورودی به شهرهای استان مورد آزمون قرار میگیرد و همچنین ترازوهای مورد استفاده در مراکز عرضه میوه فروشی ها و سایر اقلام توزیعی در ایام عید، درخصوص کالیبره بودن مورد کنترل قرار می گیرند.

مدیر کل استاندارد فارس از بازرسی از مواد غذایی عرضه شده در رستوران ها و همچنین خدمات هتل های استان به منظور اطمینان از استاندارد بودن اقلام مشمول استاندارد اجباری مورد مصرف در این مراکز به ویژه نوشیدنی ها، لبنیات و فرآورده های گوشتی و روغن خبر داد.

رزمجو  همچنین از مردم خواست از خرید مواد غذایی و نوشیدنی هایی که در کنار جاده ها ودر معرض نور آفتاب عرضه می شوند جدا خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه حتی اگر نوشیدنی ها علامت استاندارد داشته باشند ولی در معرض نور آفتاب قرار گرفته و یا لبنیات در شرایط غیر استاندارد نگهداری شوند سلامت مصرف کنندگان را به خطر می اندازند لذا از مردم خواست اقلام مورد نیاز خود را از مراکز معتبر خریداری و به علامت استاندارد و کد ده رقمی زیر آن دقت کنند.

مدیر کل استاندارد فارس از هماهنگی با سایر دستگاه ها به منظور انجام گشت مشترک به ویژه اداره کل صنعت،معدن و تجارت و اتاق اصناف خبر داد و گفت: دراین زمینه استاندارد های مورد استفاده در زمینه گردشگری به ویژه هتلداری به اداره گردشگری و میراث فرهنگی، جامعه هتلداران، شهرداری ها و معاونت گردشگری و زیارتی استانداری و اداره راهداری وحمل نقل استان فارس اطلاع رسانی خواهد شد.

 رزمجو سلامت و ایمنی مردم را اولویت اصلی برنامه نظارتی اداره کل استاندارد فارس اعلام نمود و به عرضه کنندگان کالاهای غیر استاندارد و فاقد نشان و فاقد آدرس معتبر و همچنین کالاهایی که تاریخ مصرف آنها منقضی شده است هشدار داد.

وی افزود: بازرسان استاندارد درحین بازرسی و نظارت در صورت مشاهده کالای غیر استاندارد ضمن توقیف کالا پرونده متخلفین را به مراجع قضایی ارسال می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز