خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

ترویج فرهنگ استفاده از کالای استاندارد توسط مردان نقره‌ای در سرعین و اردبیل / بازرسی از 4 هزار واحد صنفی در قالب طرح ویژه عیدانه در استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۸۲۲

مدیرکل استاندارد استان اردبیل از ترویج فرهنگ استفاده از کالای استاندارد با استفاده از روش های جدید با پوشش مردان نقره ای در شهرهای سرعین و اردبیل خبر داد.

هاشم علایی مدیرکل استاندارد استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از اجرای طرح ویژه عیدانه سازمان ملی استاندارد که از 15 اسفندماه سال گذشته تا 15 فروردین 1401 تداوم خواهد داشت در استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف نظارت بر کالا و خدمات در سطح استان در حال اجرا می باشد.

وی افزود: طرح جدیدی با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ استاندارد به روش های جدید در بین مردم در شهر توریستی سرعین اجرا شد و در شهر اردبیل نیز امروز اجرایی می شود که در قالب این طرح مردانی با پوشش نقره ای اقدام به توزیع تراکت های مربوط به مبحث استاندارد، خرید کالاهای استاندارد برای حفظ سلامتی و ایمنی مردم توزیع می شود.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل ادامه داد: در کنار این طرح در شهر سرعین بازرسی و نظارت بر هتل ها، رستوران ها و آبدرمانی ها نیز در قالب طرح عیدانه اجرایی شد که البته این موضوع شامل استاندارد اجباری نبود و صرفا جنبه تشویقی داشت. کارکنان استاندارد در این مجتمع ها حضور یافتند و چک لیست های مربوطه تکمیل و به سازمان ملی استاندارد ارسال شد که موارد جهت ارتقای استاندارد در این اماکن به وزارتخانه های مطبوع ارسال خواهد شد.

علایی از بازرسی 4 هزار واحد صنفی در قالب طرح ویژه عیدانه در سطح استان خبر داد و گفت: این بازرسی ها با همکاری  شرکت های بازرسی تایید صلاحیت شده در سطح استان انجام شد. در قالب این طرح از ترازوهای سبک موجود در اصناف بازدید بعمل آمد که خوشبختانه مشکلی در ترازوها رویت نشد.

این مسئول از نظارت بر نازل های سوخت و جایگاه های cng و آسانسورها و همچنین باسکول های سنگین موجود در استان که عمدتا در منطقه مغان قرار دارند خبر داد و گفت: در رابطه با مبحث آسانسورها به شهرداری ها و دانشگاه علوم پزشکی و پاساژها اطلاع رسانی شده که هیچ آسانسوری بدون استاندارد مورد استفاده قرار نگیرند. گواهی صادره برای آسانسورها یکساله است و حتما باید پس از اتمام دوره، بازرسی ادواری انجام شود که در غیر اینصورت اگر اتفاقی رخ دهد مالک و بهره بردار مقصر خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: خوشبختانه در خصوص تجهیزات موجود در زمین های بازی و شهرهای بازی موجود در استان مشکلی نداریم اما متاسفانه زمین های بازی از استاندارد های لازم برخوردار نیستند و این موضوع به شهرداری ها نیز اعلام شده که نسبت به استاندارد سازی زمین ها اقدام شود گواهی ایمنی لازم از اداره کل استاندارد دریافت گردد.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز