خبرگزاری کار ایران

در جلسه با وزیر کشور مصوب شد؛

اتصال برق 10 روستای درگیر سیلاب تا امشب

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۲۵۷

سرریز آب سدها مدیریت می شود

مدیرکل بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در جلسه شب گذشته با وزیر کشور مقرر شد برق 10 روستای باقی مانده درگیرِ سیلاب تا امشب وصل شود.

مجید محبی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: روز گذشته وزیر کشور، معاون وزیر و رئیس ستاد بحران کشور در مناطق آسیب دیده حضور داشتند و بازدیدهای میدانی خوبی از مناطق درگیر سیل و آبگرفتگی انجام شده است.

وی افزود: در سفر وزیر کشور به بلوچستان، از روند توزیع اقلام کمکی و معیشتی بین مردم بازدید شد و از نزدیک در جریان کار قرار گرفتند. همچنین شب گذشته جلسه ستاد بحران استان به ریاست وزیر کشور تشکیل شد و مصوبات خوبی در خصوص نحوه امداد رسانی تا رفع مشکلات مردم صورت گرفت.

وی در ادامه گفت: تخصیص اعتبارات برای کمک به استان و تصمیم برای استفاده از ظرفیت‌های موجود استان مانند استفاده از ظرفیت های ماشین آلات بخش خصوصی برای کمک به حوزه راه ها، از جمله مصوبات جلسه شب گذشته با حضور وزیر کشور بود.

محبی عنوان کرد: در جلسه شب گذشته مصوب شد برق 10 روستای باقی مانده تا امشب متصل شود و مشکلی در این حوزه هم وجود نخواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: همچنین مقرر شد تامین آب شرب، استمرار توزیع آب در مناطقی که نیاز است و همچنین توزیع آرد برای گروه های جهادی در مناطق درگیر سیل انجام شود.

محبی عنوان کرد: وزیر کشور دستورها و توصیه های مهمی برای رفع نواقص راه ها صادر کرد که طبق آن پل های با قابلیت نصب سریع در زمان سیل استفاده شود.

همچنین دستور جابجایی کدهای جاده‌ای در زمان سیل و احداث کانال های تخلیه آب از دیگر توصیه های وزیر کشور در جلسه شب گذشته ستاد بحران بوده است.

وی افزود: امداد رسانی و خدمات رسانی کماکان به مردم منطقه ادامه دارد. بازگشایی جاده های روستاییِ بین مزارع تا حدودی زمانبر خواهد بود چرا که جاده های ابنیه داری نیستند اما باقی راه ها به سرعت در حال بازگشایی هستند.

وی در ادامه گفت: سازمان هواشناسی برای هفته جاری هم پیش بینی باران کرده و احتمال سرریز شدن سدهای بالادست وجود دارد و سیل اخیر به دلیل سرریز شدن سد های بالادستی بر اثر بارندگی و جاری شدن آب در پایین دست بوده است.

وی گفت: بارندگی های پیش رو آنقدر شدید نخواهد بود اما ممکن است سرریز آب سدهای بالادستی را داشته باشیم که تمهیدات لازم را در نظر گرفته‌ایم.

محبی در پایان گفت: در جلسه شب گذشته مقرر شد اداره کل آب منطقه‌ای استان، آب مازاد پشت سدها را تخلیه و حجم آب پشت سد ها را مدیریت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز