خبرگزاری کار ایران

مالک هتل آسمان شیراز مطرح کرد؛

تشریح ۵ مورد از عوامل خطر ساز هتل آسمان

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۴۵۶۹

جان شهروندان در خطر است

مالک هتل آسمان شیراز گفت: جرثقیلی که سال هاست بالای این پروژه قرار گرفته نیاز به بازبینی فنی دارد، لوله‌های داربستی که ۱۸ سال در بستر هوا و عوامل جوی چون آفتاب و باران قرار داشته است باید بررسی شود، همچنین هر لحظه امکان سقوط الوارهای اطراف ساختمان نیز وجود دارد.

به گزارش ایلنا، حمید سجادیان  در نشست خبری با خبرنگاران افزود: پروژه هتل آسمان طرح اشتغال‌زایی است که با افتتاح آن ۵۰۰ نفر مشغول به کار می شوند، پروژه ای  که آبرویی برای گردشگری استان محسوب می شود و در جنوب کشور منحصر به فرد است.

وی ادامه داد: این هتل بالغ بر ۲۲طبقه ،  ۳۶۰ اتاق و سوئیت  و یکهزار و ۴۴۰ تخت دارد و برای شیراز که شهری  توریستی محسوب می شود فرصت است اما کسانی در این شهر فرصت سوزی می‌کنند و نمی گذارند کار مفیدی انجام گیرد و به هر نحوی کار این پروژه را معطل کرده اند. 

وی عنوان کرد : از حدود ۱۰ سال گذشته توسط یک سری افراد حذف طبقات اضافه‌ی هتل آسمان کلید خورد در حالی که پرونده هتل آسمان ۱۰ سال در کمیسیون ماده پنج  و کمیسیون تجدید نظر مورد بررسی قرار گرفت که از نظر قانونی اگر تخلفی در ساخت و ساز های ساختمانی روی می دهد  باید ۳ تا شش ماه به آن رسیدگی شود. آخرین رای پرونده هتل در شعبه تجدیدنظر در ۱۳ آبان ۱۴۰۲ با شماره ۱۸۲۷  ابلاغ شد و جالب این است که بعد از یک دهه مشخص شد پروژه هتل آسمان نه تنها خلافی را مرتکب نشده بلکه با توجه به نقشه برداری های پهبادی توسط کارشناسان کانون رسمی دادگستری، ۲ هزار و ۷۴۰ از نقشه استرکچر پروژه کمتر ساخته شده است‌.

مالک هتل آسمان شیراز ادامه داد: نکته  جالب این است که نقشه‌ی تصویری هتل  که مورد تایید شهرداری، معاونت فنی، آتش‌نشانی وحتی خود سازمان میراث فرهنگی فارس قرار گرفته است نشان می دهد که  ۱۴۵۰متر ساخت و ساز  کمتری در این هتل انجام شده است.

وی یادآور شد: علی‌رغم  گزارش های قبلی کارشناسی رسمی دادگستری که نشان می دهد  تنها  ۲۰ سانتی‌متر تخلف در این ساختمان انجام  شده است  اما به جای ۲۰ سانتی متر ،چندین طبقه بالای هتل  مورد تخریب قرار گرفت که ضرر هنگفتی  به پروژه و مالک هتل وارد شد.

سجادیان تاکید کرد: در جلسه ای  که با  حضور معاون عمرانی استاندار برگزار شد به صراحت اعلام کردم که عطای این پروژه را به لقایش بخشیده ام، علیرغم سازندگی هایی که  در طول این سال ها انجام گرفته است اما اکنون  مرا به مرزی  رسانده اند که حاضرم زحمات و سرمایه گذاری های  انجام گرفته  را رها کنم.

عدم ایمنی ساختمان هتل آسمان

مالک هتل آسمان شیراز با تصریح اینکه  ساختمان هتل آسمان ایمن نیست،گفت: جرثقیلی که سال هاست  بالای این پروژه قرار گرفته نیاز به بازبینی فنی دارد، لوله‌های داربستی که ۱۸ سال در بستر هوا و عوامل جوی چون آفتاب و باران قرار داشته است باید بررسی شود، همچنین هر لحظه امکان سقوط الوارهای اطراف ساختمان نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: هفته گذشته تعدادی از همین الوارها به پایین سقوط کردند و تکه تکه شدند اما خوشبختانه در زمانی این اتفاق رخ داد که عابری از آنجا عبور نمی کرد.

سجادیان تاکید کرد: اگر بر حسب اتفاق این الوارها روی سر عابران پیاده و یا دانش آموزان مدرسه نزدیک به ساختمان هتل فرود می آمد چه حادثه ناگواری رخ می داد؛ جان شهروندان مهم تر از هر چیز دیگری است.

مالک هتل آسمان شیراز با طرح این سوال که موقعیت هتل آسمان در خیابان رودکی به گونه ای است که بالای ۱۲ هتل و هتل آپارتمان در نزدیکی آن قرار دارد و اگر حادثه ای رخ دهد چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ گفت: نامه ای به تمام مدیریت‌های استان ارسال و اعلام کرده ام که ایمنی ساختمان هتل باید تامین شود و اگر اتفاقی از این تاریخ رخ دهد مسئولیت آن با کسانی است که این موضوع را جدی نگرفته و با بی تفاوتی از کنار آن رد شده اند.

سجادیان با اشاره به اینکه مهمترین دغدغه امروز بنده ایمن سازی ساختمان هتل آسمان است تا خطری برای شهروندان نداشته باشد ، تصریح کرد: به صورت مکتوب اعلام کرده ام با هزینه خود و با نظارت هر ارگانی ۵ مورد از عوامل خطر ساز هتل که با جان مردم سر و کار دارد، ایمن سازی شود.

وی  تشریح کرد: از جمله عوامل خطرساز  هتل آسمان  می توان به جرثقیل ۵ تنی که در ارتفاع بالا قرار دارد، داربست ها، مصالح دپو شده  در طبقات مختلف، ناخاله های حاصل از  تقویت سازه  و فنس جلوی ساختمان اشاره کرد.

سجادیان گفت: بارها اعلام کرده ایم تا اجازه دهند  بار اضافی  از روی این هتل برداشته شود؛ فنس جلوی ساختمان نیز بالای ۲۰ سال قدمت  و ترکیبی از چوب و گونی دارد که مستعد آتش سوزی است.

مالک هتل آسمان شیراز تاکید کرد: زمانی  از طریق معاونت قضایی دادگستری فارس  هیاتی از  کارشناسان رسمی دادگستری استان مامور شدند که بازدیدی از هتل انجام دهند و نظرات خود را بر مقام بودن ساختمان اعلام کنند؛  بعد از دو ماه و با استعلام های صورت گرفته اعلام شد که پروژه هتل آسمان مقاوم است.

وی ادامه داد:  یک شهریور ۱۴۰۲ و براساس مصوبه کارگروه حمایت حقوقی و قضایی از فعالیت های اقتصادی استان فارس ذکر شده است که چنانچه ساختمان با وضعیت موجود اجازه‌ مقام سازی پیدا نکند ، یا در عملیات استحکام بخشی تاخیر ایجاد شود و حادثه غیر مترقبه ای رخ دهد علاوه بر خسارت جانی و مالی تبعات اجتماعی جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

تشریح ۵ مورد از عوامل خطر ساز هتل آسمان

مالک هتل آسمان شیراز یادآور شد: نامه ای نیز در ۶ مهرماه ۱۴۰۲ از طریق معاونت دادگستری استان فارس به دادستان مرکز استان فارس و استانداری فارس ارسال شده است که عنوان شده ۸۰ درصد استحکام بخشی موارد آسیب دیده هتل انجام گرفته است و هشدار داده اند تا اجازه مقاوم سازی ۲۰ درصد باقی مانده هر چه سریع تر داده شود.

وی گفت: به صراحت  به بنده اعلام کرده اند که کل ساختمان را تخریب خواهند کرد، بنده هم اعلام می کنم که تنها سند این ساختمان  به نام بنده است و در واقع این پروژه متعلق به شهروندان شیراز بوده تا جوانان این شهر بتوانند در آن مشغول به کار شوند.

هتل آسمان در حریم هیچ یک از آثار تاریخی کریم خانی قرار ندارد

وی یادآور شد: هتل آسمان از ابتدای امر در حریم نبود درسفری هم که معاون پارلمانی و حقوقی مجلس به شیراز داشت این موضوع رصد شد و  سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در آن زمان  با صراحت به قوه قضائیه و قاضی پرونده ای که در جریان شکایت بنده به جریان افتاد اعلام‌کرد که" هتل آسمان در هیچ یک از حریم آثار تاریخی از جمله ارگ کریم خانی قرار ندارد".

سجادیان گفت: بیش از ۳۴ نامه از سازمان میراث فرهنگی موجود است که اعلام شده  هتل آسمان در هیچ یک از حریم آثار تاریخی نیست.

مالک هتل آسمان شیراز با بیان اینکه افرادی که می گویند ساختمان این هتل مقاوم نیست اگر مستنداتی دارند اعلام کنند، تصریح کرد: بنده با مستندات صحبت می کنم ، نامه کمیسیون ماده ۱۰۰ ساختمان این هتل را مقاوم اعلام کرده است، مهندس ناظر ساختمان و شرکت طازند هم بر مقام بودن ساختمان صحه گذاشته اند.

وی تاکید کرد: براساس مستنداتی که دارم سازه هتل مقاوم است و در حریم آثار تاریخی هم نیست هر فرد یا افرادی که خلاف این را می گویند لطفا مستندات خود را نشان دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز