خبرگزاری کار ایران

نظارت بر اجرای انتخابات توسط ۶۶۰۰ ناظر در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۴۱۶۶

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه از نظارت بر اجرای انتخابات توسط ۶ هزار و ۶۰۰ ناظر در کرمانشاه خبر داد و گفت: با برهم زنندگان نظم انتخاباتی برخورد جدی توسط مراجع قضایی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محسن مفید ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مردم استقبال خوبی در پای صندوق‌های رأی داشتند، اظهار مرد: امروز روز بسیار مبارکی برای برای ملت ایران بوده که به معنای واقعی یک روز ملی برای کشور ایران تلقی می‌شود.

وی افزود: مردم کرمانشاه با حضور در پای صندوق‌های رأی گرمابخش انتخابات بودند و از ساعت هشت صبح شعب اخذ رأی فعالیت خود را آغاز کرده‌ اند و تا کنون بیش از ۶ هزار ۶۰۰ نفر به عنوان عوامل نظارتی از شورای نگهبان کار نظارت بر رأی گیری را بر عهده دارند و تا کنون مشکل خاصی در این شعبات مبنی بر اختلال در رأی گیری ایجاد نشده است.

رئیس دفتر شورای نگهبان در کرمانشاه تصریح کرد: برخی دستگیری‌ها در خصوص افرادی که به جرایم انتخاباتی دچار شده‌‌اند صورت گرفته و تاکنون گزارشاتی در خصوص تجمعات طرفداران برخی کاندیداها داده شده که اقدامات لازم برای آن انجام خواهد گرفت.

حجت الاسلام مفیدی یکی از ترفندهای دشمنان را ایجاد شاعبه و شایعه دانست و گفت: هرگونه جرم از سوی نهادها و ضابطین قضایی در صورت بروز و گزارش برخورد خواهد شد و اگر در انتخابات اثرگذار باشد شورای نگهبان به صورت حساس‌تر و دقیق‌تر ورود خواهد کرد.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود که مردم به شایعه‌سازی‌هایی که انجام می‌گیرد اعتنا نکنند و زمینه شایعه پراکنی فراهم نکنند و همچنین در صورت رؤیت هرگونه تخلفات به عوامل نظارتی در شعب اخذ رأی اطلاع رسانی کنند تا اقدامات لازم انجام شود.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه با بیان اینکه گزارشات مستند برای عوامل نظارتی مهم است، تاکید کرد: خطاب به تمام افرادی که می‌خواهند خدشه‌ای بر رأی مردم وارد کنند و مردم را بی اعتماد کنند نظام جمهوری اسلامی بر اساس قانون عمل خواهد کرد و برخورد قطعی با عوامل خاص انجام می‌گیرد.

حجت‌الاسلام مفید در پایان به مخفی بودن رأی هر فرد اشاره و بیان کرد: این حق مسلم رأی دهندگان است که نماینده مورد نظر خود را به صورت شخصی و مخفی در برگه درج کنند و هیچ فردی حق تصویر برداری از برگه رأی دهندگان را ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز