خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان:

سرمازدگی یا کمبود غذا برای حیات‌وحش استان مرکزی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۵۱۰

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ‌گونه گزارش مبنی بر اینکه گونه‌های حیات‌وحش در استان به خطر افتاده باشد دریافت نشده است، گفت: با وجود بارش برف تاکنون مشکل خاصی مبنی بر سرمازدگی یا کمبود غذا برای حیات‌وحش در مناطق حفاظت شده استان وجود نداشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یوسف یوسفی افزود: با این وجود برای شرایط خاص و اضطراری، تمهیدات لازم جهت تأمین علوفه برای حیات‌وحش در نظر گرفته شده است. هر چند به علت نرسیدن به شرایط بحرانی که منجر به بروز آسیب به حیات‌وحش می‌شود تاکنون نیازی به توزیع آن در مناطق احساس نشده است.

وی ادامه داد: با بررسی پوشش گیاهی منطقه و شرایط اکولوژیکی، مشخص شده مناطق طبیعی تحت پوشش این استان هنوز دارای علوفه خشک شده طبیعی بوده و دسترسی حیات‌وحش به آنها به راحتی انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی اظهار داشت: نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست همواره توجه و نظارت بر وضعیت حیات‌وحش دارند و در صورت بروز مشکل، با توزیع علوفه نسبت به غذارسانی به گونه‌های علفخوار اقدام می‌شود.

یوسفی تصریح کرد: حیوانات به صورت غریزی توان و استعداد لازم برای تأمین غذای مورد نیاز را دارند، بنابراین توزیع علوفه یا دانه‌پاشی یک نوع ایجاد تغییر در زندگی حیوان است و این اقدام غیرطبیعی از منظر علمی و کارشناسی با اصول حفاظت محیط‌زیست مغایرت دارد.

وی بیان داشت: نزدیک شدن گونه‌های حیات‌وحش مانند گونه‌های گوشتخوار، سم‌داران و پرندگان به سکونت‌گاه‌های روستایی و شهری در این شرایط برفی و استمرار بارش‌ها، قطعی و اجتناب‌ناپذیر است. از این رو تلاش‌های حفاظتی در مناطق تشدید می‌شود و پیگیری خواهد شد تا حیات‌وحش مشکل کمتری داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی با اشاره به اینکه با توجه به سرمای حاصل از بارش‌های اخیر امکان ورود حیات‌وحش به مناطق روستایی و شهری وجود دارد، تأکید کرد: مردم در صورت مشاهده این حیوانات با 1540 تماس بگیرند.

یوسفی ابراز داشت: از مردم به ویژه دوستداران حیات‌وحش و طرفداران طبیعت و محیط‌زیست در خواست می‌شود در صورت مشاهده حیات‌وحش از شکار و زنده‌گیری آنها خودداری کنند و ضمن حمایت از این حیوانات موضوع را بلافاصله به نزدیکترین واحد محیط‌زیست یا از طریق سامانه 1540 به این اداره‌کل اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز