خبرگزاری کار ایران

مدیر روابط عمومی آبفای استان:

پویش "خانه تکانی با رویکرد مدیریت مصرف آب" در قزوین آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۶۸۲

مدیر روابط عمومی آبفای استان قزوین در آستانه سال نو از آغاز رسمی پویش "خانه تکانی با رویکرد مدیریت مصرف آب" خبر داده و از مردم استان خواست با مشارکت در این پویش در خانه تکانی شب عید، مصرف آب را مدیریت کنند.

به گزارش ایلنا، سید محمدحسین ابوترابی با اشاره به پویش "خانه تکانی با رویکرد مدیریت مصرف آب" اظهار کرد: این پویش به منظور آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در حوزه مدیریت بهینه مصرف آب و جلوگیری از ورود آلودگی‌های شیمیایی به شبکه فاضلاب راه‌اندازی شده و حدود یک دهه است که در گستره ملی اجرا می‌شود.

مدیر روابط عمومی آبفای استان قزوین با اشاره به اینکه خانه تکانی یکی از سنت‌های زیبای ایرانیان در روزهای پایانی سال است، افزود: خانه تکانی ضروری است لیکن نباید به بهانه نو شدن سال با اسراف در نعمت الهی " آب " هم استانی‌هایمان را در روزهای پایانی سال با قطعی و یا کم فشاری آب مواجه کنیم.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر کمبود منابع آبی و تهدیدهای جدی بحران خشک‌سالی در پی کاهش نزولات جوی، تولید و توزیع آب آشامیدنی هزینه‌های هنگفتی دارد که نباید به صرف پرداخت هزینه آب بهاء این نعمت الهی را هدر داد.

ابوترابی با ارائه راهکارهایی مانند پرهیز از شست‌وشوهای بی‌مورد، جلوگیری از ورود مواد شیمیایی غیرضروری، بیان کرد: الگوی مصرف آب 14 مترمکعب در ماه به ازای هر خانوار است که متاسفانه در زمان اوج مصرف بیش از 50 درصد جمعیت استان این الگو را رعایت نمی‌کنند و موجبات قطعی و یا کم فشاری آب را برای برخی مناطق به وجود می‌آورند.

مدیر روابط عمومی آب و فاضلاب استان قزوین در پایان یادآور شد: بانوان نقش بسزایی در مدیریت مصرف در خانه دارند خصوصا در سنت دیرینه خانه تکانی اسفند ماه، امید آنکه برنامه خانه تکانی را برای روزهای پایانی اسفند نگذارند و مخاطرات زیست محیطی در استفاده از شوینده‌های شیمیایی را به‌عنوان عامل تهدید منابع آبی دانسته و از بروز آلودگی‌های بعدی جلوگیری کرده و به استقبال بهار بروند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز