خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره کانون وکلای فارس وکهگیلویه:

کانون وکلای دادگستری در بحرانی ترین شرایط خود قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۸۵۰

کمترین حق مردم برخورداری از رفاه اجتماعی و معیشت حداقلی است

عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری فارس وکهگیلویه وبویراحمد گفت: فشارهای روز افزون و متنوع به کانون های وکلا از یک طرف و تصویب قانون تسهیل و تحمیل ظرفیت نامتعارف داوطلبان حرفه وکلات به کانون وکلای دادگستری از طرف دیگر همچنین اعمال فشار با طرح تحقیق و تفحص از کانون ها اینگونه برآورد می شود که دولتمردان همه مشکلات اقتصادی ، فرهنگی، اجتماعی و بین المللی کشور را در وجود نهادی به نام کانون وکلا نهادینه می‌دانند.

به گزارش ایلنا، هومن‌پارسا در نشست خبری هیات مدیره کانون وکلای دادگستری فارس  افزود:  باورکردنی نیست که  صاحبنظران، مدیران و کارشناسان این اهمیت غیرقابل انکار را درک نکرده باشند که وجود یک نهاد مستقل در دستگاه قضایی در سیستم و ساختار ادارای کشور چه نقش موثر و مهمی می تواند در ثبات امنیتی ، اقتصادی و اجتماعی یک کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: به عنوان یکی ازوظایف کانون های وکلای دادگستری به عنوان یک نهاد مستقل بازگو کردن و حمایت ازحقوق اساسی ملت است؛ به عنوان اصول قانون اساسی کمترین حق مردم برخورداری از رفاه اجتماعی و معیشت حداقلی است اما گویی که همه مشکلات کشور در نهادی به نام کانون وکلای دادگستری خلاصه شده است.

 عضو هیات مدیره کانون وکلای فارس وکهگیلویه وبویراحمد گفت: نهادی که با اندکی تعمل و تعمق به آثار حضورش پرداخته شود؛ امنیت اقتصادی ، ثبات سیاسی را در ساختار بین المللی در پی دارد و جای شگفتی است که گویی همه دست به دست هم دادند تا موجودیت این نهاد مستقل را زیرپا بگذارند.

پارسا تصریح کرد: شرمساریم که بگوییم کانون وکلایی که باید مورد حمایت قوای سه گانه کشور به عنوان تضمین کننده اصول قانون اساسی ، حق دادرسی عادلانه و تامین حقوق ملت باشد  در بحرانی ترین و ضعیف ترین شرایط خود قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز