خبرگزاری کار ایران

تا پایان سال‌جاری در فارس؛

۳۰ پروژه سازه‌ ای و ۶۶ پروژه غیر سازه ای پیشرفت قابل قبولی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۵۰۳

نشست هم اندیشی و بررسی موانع و مشکلات طرح های عمرانی بخش آب در سطح استان فارس با حضور عوامل طرح ها شامل مدیران عامل و پرسنل کلیدی این طرح ها برگزار شد.

به گزارش ایلنا، ارکان اجرایی پروژه های آب منطقه‌ای شامل کارفرما، مشاورین، پیمانکاران و تولید کنندگان تجهیزات در نشستی صمیمی مشکلات و موانع موجود را مورد واکاوی قرار دادند.

 در این نشست  مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه ای خلاصه ای از سیمای آب فارس ارایه داده منابع آب موجود استان با کل کشور و نیز منابع آب تجدیدپذیر با سنوات گذشته و میانگین بلند مدت را مقایسه کرد و گفت : در حال حاضر مدیریت در حوزه مصرف اهمیت بسزایی پیدا کرده است.

سیاوش بدری با اشاره به عملکرد شرکت آب منطقه ای در دولت افزود: با فعالیت جهادی و شبانه روزی همکاران، تعداد 30 پروژه سازه ای از جمله سد هایقر واقع در شهرستان فیروزآباد به مرحله آبگیری رسیده و تا آخر سال بصورت رسمی افتتاح می شود و 66 پروژه غیر سازه ای یا پیشرفت فیزیکی قابل قبول در حال انجام است.

وی افزود: تامین آب شرب پایدار نقاط جمعیتی و نیز بخش صنعت به منظور رفع مشکل اشتغال از اهداف شرکت آب منطقه ای است.

بدری ادامه داد: منابع آب فارس با مجموع منابع آب 16 استان برابری می کند همین موضوع سبب می شود تلاش بیشتری در جهت مدیریت بهتر منابع آب صورت بگیرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای در ادامه رهنمودهایی در راستای شرح وظایف مشاورین و پیمانکاران ارائه داد و گفت: ایمنی و بهداشت حرفه ای الزامات HSE در ساخت و سازها و پروژه های عمرانی بسیار با اهمیت است و در سالهای اخیر متخصصان دریافته اند که پیشرفت و توسعه، زمانی در پروژه های عمرانی ارزشمند است که مخاطرات بهداشت، ایمنی و محیط زیست را به همراه نداشته باشد.

 بدری در خصوص توجه به QC یا کنترل کیفیت و همچنین مدیریت پروژه تاکید کرده بالا بردن سواد سازه ای کارشناسان مشغول در پروژه های آب منطقه ای را نقطه قوتی دانست که برای پیشبرد هر چه با کیفیت تر کار نیاز است و توصیه می شود هر از چندی آزمونی برگزار شود تا کارشناسان لزوم به روز بودن دانش خود را ضروری بدانند.

در ادامه جلسه سید عبدالرضا شهابی معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای، محمد رحیمی مدیر طرح های توسعه منابع آب و علی احمدی سرپرست مدیریت قراردادها توضیحاتی را به مشاورین و پیمانکاران ارائه دادند.

علی احمدی سرپرست قراردادها در بیاناتی نحوه برگزاری مناقصات را یادآوری کرد و از حاضرین درخواست کرد چارچوپ قانونی را رعایت کنند.

دو ساعت پایانی نشست به پرسش و پاسخ اختصاص داشت و نمایندگان شرکت ها از این فضا برای بیان مشکلات و موانع پیش رو و درخواست حل و فصل آنها نهایت بهره را برده و نقطه نظرات خود را ارائه دادند.

در پایان مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس به یک یک سوالات پاسخ داده و به معاونین و همکاران دستور داد پیشنهادات سازنده را برای بررسی بیشتر به منظور بهره برداری در جلسات تخصصی و کمیته های فنی شرکت مطرح کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز