خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون مالی شورای شهر قزوین:

احیای سراهای تاریخی در قزوین مورد غفلت قرار گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۴۶۸

رئیس کمیسیون مالی شورای شهر قزوین گفت: در سال‌های اخیر در حوزه احیای سراهای تاریخی کوتاهی شده؛ از این رو ضرورت دارد تا شورا و شهرداری قزوین با مشارکت سایر ارگان‌های مربوطه به احیای سراهای تاریخی مانند قیصریه، وزیر و حاج رضا بپردازد.

به گزارش ایلنا، ولی چگینی با بیان اینکه احیا و بازسازی مکان‌های تاریخی محور توسعه گردشگری شهر است، اظهار کرد: بناهای تاریخی نشانه اصالت، فرهنگ و تمدن هر شهر هستند و در این میان بازسازی و مرمت آثار تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس کمیسیون مالی، برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری شورای شهر قزوین افزود: در شهر قزوین بناها و سراهای تاریخی زیادی داریم که بلاتکلیف و متروکه به حال خود رها شده‌اند؛ ضرورت دارد تا شهرداری در تملک و احیای آن‌ها مشابه اقدامی که برای بهسازی سرای سعدالسلطنه انجام شده است، اهتمام جدی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تنها مکان فاخر و آبرومند شهر که توجه گردشگران خارجی وداخلی را به خود جلب کرده سرای سعدالسلطنه است که رهاورد تفکر و نگرش خوب مدیران قبلی به حوزه گردشگری و حفظ آثار تاریخی است.

به گفته وی لازم است تا طرح‌هایی همچون احیای سعدالسلطنه برای سرای‌های تاریخی دیگر شهر مطالعه و وارد فاز اجرایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز