خبرگزاری کار ایران

در پی تداوم جریانات گرم جنوبی؛

هواشناسی مازندران به وقوع آتش‌سوزی در مراتع و‌ جنگل‌ها هشدار داد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۱۹۸

هواشناسی مازندران درباره افزایش دمای هوا، کاهش نسبی رطوبت و آتش سوزی از امروز تا پنج‌شنبه در مراتع و عرصه‌‌های جنگلی استان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اداره کل هواشناسی مازندران روز سه‌شنبه با اعلام هشدار سطح زرد پیش‌بینی کرد که شرایط جوی مازندران از امروز سه‌شنبه ۲۴ بهمن تا عصر پنج‌شنبه ۲۶ بهمن با افزایش دما و وزش بادگرم گاهی نسبتا شدید و کاهش نسبی رطوبت همراه خواهد بود.

هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که در این سامانه افزایش پتانسیل آتش سوزی در جنگل ها و مراتع وجود دارد.

در این اطلاعیه اطمینان از خاموش کردن آتش در نواحی جنگلی و انجام سایر تمهیدات پیشگیرانه لازم توصیه شده است.

احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: با توجه به احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل‌‌ها و مراتع مناطق بالادست استان، هم استانی‌ها به ویژه دهیاران و روستائیان ساکن در حاشیه جنگل، در صورت مشاهده هر گونه دود و موارد مشکوک به آتش سوزی، بلافاصله موارد را به نزدیک‌ترین مراکز امدادی و خدماتی اطلاع دهند.

وی افزود: جمعه و شنبه هم آسمان استان ابری با کاهش دما از غرب استان به‌ تدریج با بارندگی و در ارتفاعات مه‌آلود و با بارش برف همراه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز