خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین:

توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۶۸۰

مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی قزوین گفت: توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر از سیاست‌های دولت سیزدهم است و ۱۰ هزار مگاوات افزایش ظرفیت در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد که تا تابستان سال آینده ۲ الی ۳‌ هزار مگاوات آن وارد مدار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل موتابها در جشن ایام فجر انقلاب اسلامی که همزمان با جشن عید مبعث در سالن آمفی تئاتر این شرکت برگزار شد، گفت: ایران در ردیف ۱۰ کشور سازنده نیروگاه در جهان قرار دارد.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین بیان کرد: ایران در زمینه ساخت نیروگاه سهم چهار درصدی کل دنیا را به خود اختصاص داده که این مایه‌ سربلندی است و افتخار مجموعه نیروگاه شهید رجایی این است که با سرعت در این مسیر حرکت می‌کند و در سربلندی کشور نقش دارد.

موتابها‌ با بیان اینکه مرور دستاوردهای صنعت برق کشور در ۴۵ سال گذشته نشان می‌دهد پس از پیروزی انقلاب اهمیت صنعت برق و همچنین ضرورت رشد اقتصادی و خوداتکایی در تأمین نیازمندی‌های داخلی در حوزه نیروگاهی مورد توجه قرار گرفت، تأکید کرد: انقلاب چراغی شد تا کشور بتواند به دانش ساخت داخلی نیروگاه دست پیدا کند و اکنون‌ نمونه‌هایی از آن با تلاش متخصصان داخلی در نصب و راه‌اندازی و تولید قطعات و تجهیزات نیروگاهی درنقاط مختلف کشور در حال انجام است.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی تصریح کرد: در سال ۱۳۵۷ مجموع ظرفیت تولید انرژی الکتریکی در کل کشور ۷ هزار مگاوات بود اما اکنون با گذشت ۴۵ سال از انقلاب اسلامی این رقم‌ به حدود ۹۲ هزار مگاوات است.

موتابها با اشاره به جایگاه برتر صنعت برق ایران در جهان بیان کرد: ایران با تولید بیش از ۳۶۰ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، در جایگاه یازدهم جهان ایستاده‌ و به لحاظ سهم بازار در ساخت، نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های حرارتی با سهم ۶ درصدی در ردیف ۴ کشور برتر دنیا قرار دارد و همه این افتخارات در دوران ۴۵ سال انقلاب اتفاق افتاده و حاکی از توسعه صنعت استراتژیک برق در ۴ دهه اخیر است.

وی ضمن قدردانی از تلاش متخصصان در آماده‌سازی واحدهای سیزده‌گانه، گفت: همکاران متخصص ما از ابتدای این فصل از تعمیرات، با انجام فعالیت‌های تعمیراتی باکیفیت، واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی را برای تولید برق پایدار و خدمت‌رسانی به مردم در تأمین برق‌ تابستان ۱۴۰۳ آماده می‌کنند.

موتابها همچنین به عبور موفق صنعت تولید برق از پیک تابستان امسال و موفقیت نیروگاه شهید رجایی در کسب رتبه نخست آمادگی تولید در تابستان اشاره کرد و با بیان اینکه همه این افتخارات مدیون تلاش‌های صادقانه همکاران مجموعه و حمایت و دوراندیشی دولت است‌ از تمامی کارکنان این نیروگاه به دلیل موفقیت کسب شده، تشکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز