خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر کشور؛

مرکز «پت اسکن» آفتاب مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۵۳۳

مرکز «پت اسکن» آفتاب مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) کرمانشاه با حضور وزیر کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، این مرکز امروز (۱۶ بهمن) و در جریان سفر وزیر کشور به استان کرمانشاه، با اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

تورج شیرزادیان مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حاشیه مراسم افتتاح این مرکز در جمع خبرنگاران گفت: در مجموع برای خرید و جانمایی این دستگاه ۱۸۰ میلیارد تومان هزینه شده که عمده این اعتبار صرف خرید خود دستگاه به ارزش ۱۲۰ میلیارد تومان شده است.

وی با بیان اینکه از این دستگاه تنها چهار مورد در سطح کشور داریم، گفت: با فعالیت این دستگاه در مرکز پت اسکن کرمانشاه، هم بیماران استان و هم بیماران استان‌های همجوار و غرب کشور می توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

شیرزادیان گفت: از نکات مهم این مجموعه همجواری آن با بیمارستان بهارستان بعنوان مرکز جامع درمان بیماران سرطانی است که اوایل سال آینده افتتاح می شود و می تواند نقش مهمی در درمان بیماران سرطانی داشته باشد.

دستگاه تصویر برداری پت اسکن یک سیستم تصویربرداری پیشرفته است که با دقت بالا به تشخیص بیماری کمک‌ می کند و همزمان می تواند هم تصویر ساختاری و هم تصویر عملکردی از بدن را به پزشک نشان دهد.

این دستگاه در تشخیص انواع سرطان‌ها، مرحله بندی سرطان و بررسی بازگشت مجدد بیماری به بدن بسیار کمک کننده است و پزشک می تواند پاسخ به درمان را توسط این دستگاه بررسی کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز