خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

منطقه گله‌دار مقصد گردشگری زمستانه شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۵۸۹

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: منطقه گله‌دار، در شهرستان مهر به‌ واسطه امکانات وزیر ساخت‌های ایجاد شده در طول دوران نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌تواند یک منطقه ویژه گردشگری زمستانه شود.

به گزارش ایلنا، محمد ثابت اقلیدی در سفر به شهرستان‌ مهر در جمع مدیران و مسئولان شهر گله‌دار حضور یافت.

وی در این نشست  با بیان اینکه سال‌ها است شاهد شکل‌گیری زیرساخت‌هایی مناسبی در این خطه از جنوب کشور بوده‌ایم افزود: امروز یکی از افتخارات کشور و نظام زیرساخت‌هایی است که در این منطقه شکل‌ گرفته و زمینه را برای توسعه گردشگری فراهم آورده است. 

ثابت اقلیدی افزود: شهر گله‌دار به لحاظ کشاورزی غنی است و سرسبزی منطقه به‌ویژه در فصل زمستان می‌تواند خود یک منظر زیبا شناختی که از ارکان مهم گردشگری است به وجود آورد و این منطقه را پذیرای بسیار زیادی از گردشگران و تفریح گاهی برای مهندسان و کارگران فنی کنید که در مجتمع‌های صنعتی پیرامون جذب کار شده‌اند.

ثابت اقلیدی ادامه داد: در اقتصاد گردشگری باید به بحث ماندگاری مسافر توجه شود و این موضوع تنها باوجود جاذبه تحقق می‌یابد. 

وی خودکفایی در تولید را موجب ضریب تکاثری در گردشگری دانست و گفت: وجود جاذبه‌های تاریخی در شهرستان، چشم‌اندازهای طبیعی، نخلستان‌ها، صنایع‌دستی و سوغات عواملی هستند که نیازهای مختلف گردشگر را در شهرستان برطرف می‌کنند که باید موردتوجه قرار گیرند. 

ثابت اقلیدی مردم گله‌دار را در امور خیریه پیشگام دانست و افزود: امروز خیرین باید برحسب نیاز به امور خیر بپردازند که یکی از مصادیق مهم آن توجه به حفظ و مرمت آثار تاریخی و درنتیجه توسعه صنعت گردشگری است که می‌تواند اشتغال فراوانی برای جوانان ایجاد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز