خبرگزاری کار ایران

سرپرست شرکت برق استان:

شبکه‌های برق 370 روستای استان قزوین بازسازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۳۴۶

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: بازسازی شبکه‌های برق 370 روستای استان قزوین با 110 میلیارد تومان اعتبار اجرا شد که با این کار شاهد بهبود افت ولتاژ، کاهش سرقت شبکه و افزایش ایمنی شبکه و رونق اشتغال و تولید روستایی بودیم.

به گزارش ایلنا، مسعود خواجه‌وند با اشاره به طرح‌های شاخص شرکت برق در دولت سیزدهم گفت: طرح بهارستان در راستای بهسازی شبکه برق روستایی، طرح تعویض سیم مسی با کابل خودنگهدار و اقدامات جهادی از سر فصل‌های اقدامات شاخص این شرکت است.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین بیان کرد: طرح عظیم تعویض سیم مسی با کابل خود نگهدار با هدف کاهش تلفات، رفع افت ولتاژ، کاهش خاموشی و نوسانات برق و پیشگیری از سرقت شبکه و تاسیسات برق به طول 1390 کیلومتر با 278 میلیارد تومان اعتبار در مناطق شهری و روستایی استان،به ویژه در شهرهای محمدیه، الوند، بیدستان، شریفیه، اقبالیه و رازمیان به اتمام رسیده و در سایر شهرهای استان بصورت جهادی و پیوسته اجرا می‌شود.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: در زمینه اقدامات جهادی، رفع فوری معایب و انجام اصلاحات ضروری شبکه برق در مناطق محروم و صعب العبور استان که انجام آن توسط پیمانکاران «زمان بر و طولانی » بود به‌عنوان دیگر برنامه مهم شرکت توزیع نیروی برق در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول گفت: با استفاده از تمام امکانات، تجهیزات و ظرفیت‌های انسانی و فنی تعداد 10 مرحله اقدام جهادی با  10 میلیارد و 919 میلیون تومان اعتبار در مناطق طارم سفلی، الموت شرقی، دشتابی و نیز اصلاح و بهینه سازی روشنایی معابر با نگاه ویژه به مناطق کم برخوردار شهری انجام شد که این کار ضمن ارتقای سطح  خدمت رسانی، موجب جلب رضایت مردم شده است.

خواجه‌وند اظهار کرد: افزایش امنیت سایبری شبکه‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات برق استان، پیگیری احداث  فاز اول اولین شهرک انرژی خورشیدی کشور در بوئین زهرا، توسعه شبکه‌های برق شهری و روستایی و ایجاد ظرفیت تامین برق متقاضیان جدید در این عرصه صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: برای افزایش امنیت سایبری شبکه‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات برق استان نیز اقدامات خوبی شده و با توجه به اهمیت حفاظت از اطلاعات مشترکین استان و ضرورت افزایش سرعت انتقال اطلاعات و داده‌ها برای جلب رضایت مشترکین و توسعه روزافزون خدمات غیر حضوری، پروژه احداث52  کیلومتر شبکه فیبر نوری در شهرهای استان به همراه نصب تجهیزات جدید حفاظتی، با اعتباری معادل 5 میلیارد و 900 میلیون تومان در دو سال اخیر انجام شده و 110 کیلومتر شبکه فیبر نوری در سایر بخش‌های استان در حال برنامه ریزی و اقدام است.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: همزمان با استقرار دولت سیزدهم به منظور استفاده از ظرفیت‌های جدید تولید برق از طریق انرژی‌های تجدید پذیر و افزایش ظرفیت تولید برق در کشور، حفظ محیط زیست و کاهش گازهای گلخانه‌ای، عملیات اجرایی احداث اولین شهرک انرژی خورشیدی کشور با ظرفیت 48 مگاوات با  72 میلیارد تومان اعتبار، در شهرستان بوئین زهرا آغاز شده است.

این مسئول توسعه زیرساخت شبکه‌های برق شهری و روستایی در بخش‌های توزیع و فوق توزیع را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: در این زمینه نیز به منظور تامین برق واحدهای تازه تاسیس در مناطق شهری و روستایی، تامین برق بیش از 15 هزار متقاضی شهری و روستایی با احداث شبکه و تاسیسات جدید با 250 میلیارد تومان اعتبار انجام شده است.

خواجه‌وند تصریح کرد: در دو سال اخیر در راستای ایجاد ظرفیت برای متقاضیان جدید کشاورزی، صنعتی و تولیدی، شبکه‌ای به طول 611 کیلومتر با اعتباری بیش از367 میلیار تومان اجرا شده و با اضافه شدن 140«مگاولت آمپر» به ظرفیت پست‌های موجود با هزینه‌ای معادل 180 میلیارد تومان، بستر مناسبی برای تامین انرژِی مطمئن و پایدار برای مشترکین، فراهم شده است.

وی گفت: با انجام پروژه‌های مختلف حوزه برق استان در دولت سیزدهم، مبلغی معادل 564 میلیارد تومان پروژه محوری و توسعه زیرساخت‌های برق در استان قزوین اجرایی شده است.

خواجه‌وند اظهار کرد: همچنین با فرهنگ سازی و همکاری رسانه‌ها و مشترکین در دوران اوج مصرف برق تابستان سال ۱۴۰۲ بیش از 39 میلیون و 680 هزار کیلووات ساعت در مصرف برق بخش خانگی صرفه جویی شده و در این راستا 38 میلیارد تومان پاداش صرفه جویی به 264 هزار و 768 مشترک خانگی پرداخت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز