خبرگزاری کار ایران

نماینده شیراز و زرقان در گفت و گو ایلنا تاکید کرد؛

دریافت مالیات نباید منجر به تعطیلی واحدهای صنفی شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۳۲۱

نماینده شیراز و زرقان معتقد است که اگر دولت در جهت دریافت مالیات بر اساس عدالت به مردم اطمینان ندهد باعث می شود تا مردم به این موضوع فکر کنند که تعطیلی واحد کسب و کارشان مقرون به صرفه تر است.

جعفر قادری در گفت و گو با ایلنا، افزود: قطعا زمانی که مردم احساس کنند فعالیت کسب و کارشان با ضرر همراه است دیگر رغبتی برای کسب و کار نشان نمی‌دهند و دولت باید تلاشش را برای دریافت مالیات به صورت عادلانه و بر اساس شفافیت به کار گیرد.

به اعتقاد نماینده شیراز و زرقان در مجلس؛ بالا بودن هزینه های جاری مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است و نیاز است تا دولتمردان اقدامات لازم را جهت کاهش هزینه‌ها انجام دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در شرایط فعلی امکان تامین منابع مالی از منابع نفتی امکان پذیر نیست، بنابراین اگر دولتمردان اقدامات لازم و جدی را جهت کاهش هزینه‌ها انجام ندهند با مشکل مواجه خواهند شد.

قادری با اشاره به اینکه دولتمردان باید تمام تلاش خود را جهت وصول مالیات به صورت عادلانه به کار گیرند، افزود: شفافیت درآمدها تاثیر بسزایی در مالیات ستانی دارد و دولت باید صنف و فعالیت هایی که در آمد زیادی ندارند را از مالیات معاف کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه واحدها و مشاغلی که درآمد زیادی ندارند نباید مشمول مالیات ستانی شوند، ادامه داد: دریافت مالیات نباید منجر به تعطیلی واحدهای صنفی شود.

لزوم دریافت مالیات از کسب و کار متناسب با عملکرد و عادلانه 

عضو مجمع نمایندگان فارس در ادامه بر لزوم دریافت مالیات از کسب و کار متناسب با عملکرد عادلانه تاکید کرد و افزود: دولت و مسئولان باید تا جایی که امکان دارد معافیت های مالیاتی را برای کسب و کار در نظر بگیرند ؛ پرداخت ها شامل تخفیف و تقسیط شود تا در ادامه شاهد فعالیت کسب و کارها باشیم.

قادری با بیان اینکه در حال حاضر نباید ترس و دلهره از پرداخت مالیات منجر به کاهش حجم فعالیت کسب و کارها شود، تصریح کرد: بی شک نباید مالیات ستانی به گونه‌ای باشد که کسب و کارها به دنبال فعالیت هایی حرکت کنند که مشمول مالیات نشود و منجر به فرار مالیاتی نشود.

دریافت مالیات نباید منجر به تعطیلی واحدهای صنفی شود

اعتبارات عمرانی در بودجه سال آینده افزایش پیدا نکرده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه با اشاره به وضعیت پروژه‌های عمرانی در سال آینده ادامه داد: اعتبارات عمرانی در بودجه سال آینده افزایش پیدا نکرده است و اعتبارات عمرانی نیز بر اساس اعتبارات سال گذشته است.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه بودجه سال آینده نسبت به امسال با یک افزایش ۲۰ درصدی مواجه است، گفت: ثابت ماندن هزینه های تملک دارائی و فعالیت های عمرانی بیانگر این است که اعتبارات عمرانی در سال آینده کاهش پیدا خواهد کرد که این اتفاق مناسبی نیست.

وی با بیان اینکه دولت باید تمام تلاشش را جهت تکمیل طرح های نیمه تمام از طریق واگذاری به بخش های دولتی و اجرائی کردن طرح مجوز کسب و کار  و همچنین جهت تسهیل کسب و کار به رونق فعالیت ها سرعت بخشد، خاطر نشان کرد: قطعا این مهم سبب گسترده شدن طیف فعالیت های اقتصادی در جامعه می شود که این موضوع در نهایت منجر می شود درآمدهایی نصیب دولت شود.

عضو مجمع نمایندگان فارس تصریح کرد: کوچک کردن دولت در مسیر کسب و کار و در نظر گرفتن مشوق های کسب و کار بدون فشار به کسب و کارها می تواند درآمدهای بیشتری برای دولت ایجاد کند؛ در این شرایط نباید به کسب و کار ها و افراد اجحافی وارد شود.

قادری در ادامه با اشاره به اینکه شرکت پخش فرآورده های نفتی اعلام کرده که بنزین لیتر ۱۵۰۰ تومانی خودروها هیچ گونه تغییری نداشته است، تصریح کرد: این شرکت اعلام کرده که میزان بنزین ۳۰۰ تومانی کارت های سوخت از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر کاهش پیدا کرده است که قیمت بنزین تغییری نکرده است.

عضو کمیسیون و برنامه و بودجه مجلس افزود: خودروها ماهیانه حدود ۱۶۰ لیتر بنزین دارند، در این شرایط وزارت نفت باید افرادی را که مازاد بر این میزان قصد سوخت گیری دارند بنزین را با نرخ مازاد خریداری تا فشاری به دولت وارد نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز