خبرگزاری کار ایران

سرپرست پلیس راه استان:

جاده‌های کرمانشاه لغزنده‌ است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۱۳۹

پرست پلیس راه استان کرمانشاه گفت: با توجه به بارش باران و برف در برخی محورهای استان و لغزنده شدن معابر، لازم است رانندگان هنگام تردد نکات ایمنی را رعایت کرده و با تجهیزات کافی اقدام به مسافرت کنند.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، سرهنگ "عبدالحسین زارع " اظهار کرد: رانندگان در جاده های لغزنده باید ضمن داشتن سرعت مطمئنه، فاصله طولی مناسب با خودرو جلویی خود را حفظ کرده و از عجله و شتاب در رانندگی خودداری کنند.

وی افزود: جاده لغزنده موجب کاهش اصطکاک لاستیک خودرو و پایین آمدن میدان دید خواهد شد و اگر رانندگان نسبت به این عوامل بی اهمیت باشند، نتیجه آن وقوع سوانح رانندگی خواهد بود.

وی افزود: در این شرایط رانندگان قبل از سفر باید از سالم بودن سیستم گرمایشی، برف پاکن، چراغ ها، لاستیک ها و ترمز وسیله نقلیه اطمینان حاصل کرده و تجهیزات زمستانی و لباس گرم و مقداری مواد غذایی خشک و سبک همراه داشته باشند.

 زارع ادامه داد: رانندگان قبل از شروع حرکت لازم است از وضعیت آب و هوایی جاده ها مطلع شده و در طول سفر از مسیرهای شناخته شده تردد کرده و از توقف در حاشیه رودخانه ها و کوه ها و مکان هایی که احتمال ریزش سنگ وجود دارد، خودداری کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: ورود ناگهانی و سریع به آب گرفتگی های روی جاده می تواند باعث برهم خوردن تعادل وسیله نقلیه شود، به همین دلیل باید با رعایت سرعت مطمئنه و توجه به جلو از قرار گرفتن در این شرایط پیشگیری شود.

وی یادآور شد: در این شرایط آب و هوایی برای جلوگیری از سر خوردن خودرو باید به آرامی حرکت کرد و از تغییر مسیر ناگهانی خودداری و قبل از رسیدن به پیچ ها به تدریج سرعت را کاهش داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز