خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

مسئله ورود پسماند بندرعباس به دریا پیگیری می‌شود/ در مسائل مربوط به شهرها نمی‌توان نسخه واحد نوشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۶۵۵

رئیس شورای عالی استان‌ها، گفت: در خصوص حل مشکل روانه شدن حجم گسترده‌ای از پساب و فاضلاب خام و تصفیه شده به خلیج فارس پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

شهرام دبیری در اجلاس مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان شهرها و شهرهای مراکز استان که در هتل همای بندرعباس برگزار شد، به ایلنا گفت: با توجه به اینکه اختیارات شوراها کاهش یافته، بهتر است سازمان‌هایی به صورت موازی با اختیارات شورا تشکیل شود.

وی ادامه داد: باید نظارت شورای عالی استان‌ها بر عملکرد شوراها بیشتر شود و همچنین در ارتباط با آموزش شوراها نیز باید قدم‌های محکمی برداریم.

دبیری با اشاره به اینکه در مسائل مربوط به شهرها، نسخه واحد برای همه نمی‌توان نوشت، افزود: این روند نیاز به اصلاح دارد، ما پارلمان شهری هستیم و بهتر از مشاوری که از شهر دیگری است، می‌توانیم در خصوص امورات شهر تصمیم بگیریم.

قانون شوراها نیاز به بازنگری دارد

وی، با بیان اینکه قانون شوراها باید بازنگری شود، تصریح کرد: شورای عالی استان‌ها این موضوع را  پیگیری می‌کند.

دبیری با اشاره به اهمیت تحقق مدیریت واحد شهری، عنوان کرد: مدیریت واحد شهری یکی از وظایفی است که به شوراها و شهرداری‌ها واگذار شده است اما مقاومت‌هایی در سطح وزارتخانه‌ها وجود دارد. در هر حال این الگویی است که در کل دنیا پیاده شده و نتایج مفیدی داشته است.

این مسئول با بیان اینکه عدم اجرای مدیریت واحد شهری اتلاف هزینه و وقت زیادی به همراه دارد، ادامه داد: امیدواریم در این دوره شوراها، مدیریت واحد شهری را محقق و به صورت آزمایشی در چند شهر اجرا کنیم و همچنین در مجلس آینده این موضوع سریع‌تر مطرح و تصمیم‌گیری شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه خطاهای شوراها در جامعه پررنگ‌تر دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی به انتخابات از شوراها درخواست می‌کنم با هماهنگی و برنامه‌ریزی با شهرداری‌ها و برگزاری برنامه‌‌های فرهنگی، ورزشی و حماسی، مشارکت مردم در انتخابات را افزایش دهیم.

وی، با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم از محل مالیات‌های عمومی و عوارض محلی درآمدهای پایدار را افزایش دهیم، خاطر نشان کرد: باید در ساختار شورای عالی چارت سازمانی و ردیف بودجه داشته باشیم تا جهت مسائلی چون آموزش شوراها، نیازی به درآمدهای ناپایدار و فروش شهرها نباشد.

دبیری اضافه کرد: باید نظارت شورای عالی استان‌ها بر عملکرد شوراها بیشتر شود و همچنین در ارتباط با آموزش شوراها نیز باید قدم‌های محکمی برداریم.

انتهای پیام/
نادر ناصری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز