خبرگزاری کار ایران

ایلنا از اصفهان گزارش می‌دهد؛

ایجاد خط پروازی از نصف‌جهان به سوئیس خاورمیانه

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۶۳۶

ارتباطات بین‌المللی اصفهان گسترش می‌یابد

مطالبه مردم و فعالان بخش خصوصی اصفهان ایجاد ایرلاین‌های اختصاصی اصفهان و رفع مشکلات ناشی از کمبود هواپیما و افزایش یافتن تعداد پروازها از اصفهان است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، این روزها گسترش تعاملات بین‌المللی نقش مؤثری در رشد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشورهای مختلف ایفا می‌کند، این موضوع باعث شده کشورهای مختلف درصدد گسترش مناسبات بین‌المللی خود تلاش کنند و در این راستا زیرساخت‌هایی را برای توسعه ارتباطات بین‌الملل فراهم سازند.

یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های لازم جهت بهره‌مندی از ارتباطات بین‌المللی، توسعه حمل‌ونقل در بخش‌های مختلف است، در همین خصوص توجه به صنعت هوایی از اهمیت زیادی برخوردار است، اما این بخش از صنعت حمل‌ونقل در کشور ما با مشکلات و مسائل متعددی روبرو است که دلیل عمده آن تحریم‌های صنعت هوایی ایران است.

با این وجود برای بسیاری تعجب‌آور است اگر بشنوند که اصفهان به عنوان یکی از کلان‌شهرهای بزرگ و اصلی کشور از داشتن خط هوایی و ایرلاین اختصاصی بی‌بهره است.

استانی که از جنبه‌های متعدد گردشگری صنعتی، فرهنگی و ... دارای ظرفیت‌های زیادی است و خط هوایی و هواپیمای اختصاصی یکی از نیازهای ضروری آن محسوب می‌شود.

در این شرایط، مطالبه مردم و فعالان بخش خصوصی اصفهان ایجاد ایرلاین‌های اختصاصی اصفهان و رفع مشکلات ناشی از کمبود هواپیما و افزایش یافتن تعداد پروازها از اصفهان است.

در همین راستا پیگیری‌هایی توسط بخش خصوصی و مسئولان مرتبط در حال انجام است تا این مطالبه به حق اصفهانی‌ها به نتیجه برسد، لذا بخش کوچکی از این تلاش‌ها به نتیجه رسیده و به‌تازگی پرواز اصفهان - عمان به‌صورت هفتگی راه‌اندازی شده که با استقبال بسیار چشمگیر نیز روبرو بوده است، همین موضوع نشان می‌دهد اصفهان شرایط مناسبی برای راه‌اندازی خطوط پروازی بیشتر دارد.

 فرودگاه اصفهان، یکی از بهترین فرودگاه‌های کشور

 در همین خصوص، ابوذر ضیایی، مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان به ایلنا گفت: مدت‌ها است تلاش می‌شود این پرواز برقرار شود و خوشبختانه تلاش‌ها در این بخش نتیجه داد، مجوز دو پرواز به‌صورت هفتگی از اصفهان به عمان اخذ شده اما بر اساس شرایط فعلی، در حال حاضر تنها یک پرواز به‌صورت هفتگی انجام می‌شود و امیدواریم هرچه سریع‌تر شرایط برای انجام دو پرواز هفتگی فراهم شود.

 وی تأکید کرد: استقبال بسیار خوبی از این پرواز شکل گرفته و این پرواز در چند هفته اخیر با ظرفیت کامل اصفهان را ترک کرده است، همچنین ایجاد پروازهای جدید در دستور کار قرار دارد و مذاکراتی با شرکت‌های مختلف و مسئولان انجام شده که امیدواریم نتایج مثبت آن به‌زودی اعلام شود. فرودگاه اصفهان، یکی از بهترین فرودگاه‌های کشور محسوب می‌شود و دارای زیرساخت‌های مناسبی است؛ لذا امیدواریم بتوان با هم‌افزایی بخش‌های مختلف استان شاهد افزایش تعداد پروازها در این فرودگاه باشیم.

 مژگان ایزدی، رئیس کمیسیون گردشگری، فرش و صنایع‌دستی اتاق بازرگانی نیز در گفت وگو با ایلنا عنوان کرد: از ابتدای فعالیت در این دوره اتاق، پیگیری مشکلات مرتبط با کمبود پرواز و هواپیما در اصفهان انجام شد، جلسات متعددی در این زمینه با مسئولان و متخصصان مرتبط برگزار و موضوعات با جدیت در حال پیگیری است تا نتایج مناسب به نفع اصفهان حاصل شود.

 وی افزود: با پیگیری‌ها و همکاری‌های سازنده، شاهد برقراری پرواز عمان - اصفهان هستیم که اتفاقی بسیار خوشایند و مبارک است، این پرواز توسط شرکت وارش انجام می‌شود و می‌تواند باعث ایجاد تعاملات و رشد همکاری‌ها میان دو کشور شود. این اتفاق مهم می‌تواند تأثیرات مثبتی بر گردشگری، تجارت و افزایش صادرات داشته باشد و به رونق اقتصادی کمک کند. این اتفاق با همت و پیگیری بخش خصوصی به نتیجه رسید و از فعالان اقتصادی و تجار درخواست می‌کنم از برقراری این پرواز نهایت بهره‌برداری را داشته باشند و از این اتفاق حمایت کنند.

 تلاش برای گسترش پروازهای بین‌المللی به اصفهان

رئیس هیئت‌مدیره هلدینگ گردشگری شنتیا نیز در گفت وگو با ایلنا گفت: پس از چندین ماه مذاکره و پیگیری برای نخستین‌بار موفق شدیم پرواز مستقیم از اصفهان به عمان را راه‌اندازی کنیم. این پرواز توسط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هوایی وارش با ظرفیت ۱۳۰ مسافر یکشنبه‌های هر هفته ساعت ۱۴ اصفهان را به مقصد مسقط پایتخت عمان ترک می‌کند.

 حسن صالح‌نیا در ادامه افزود: برای شروع، یک پرواز در هفته را در نظر گرفته‌ایم؛ ولی با توجه‌ به برآوردها و استقبالی که شده است در آینده نزدیک به دو پرواز در هفته افزایش می‌یابد و امیدواریم شرایط به‌گونه‌ای رقم بخورد که بتوانیم روزانه یک پرواز مستقیم از اصفهان به مسقط داشته باشیم.

وی همچنین تصریح کرد: روابط دو کشور ایران و عمان به‌صورت تاریخی همیشه خوب و سازنده بوده است و از لحاظ فرهنگی نیز شباهت‌های زیادی بین مردم دو کشور وجود دارد. همین امر زمینه‌ساز رونق گردشگری دوسویه خواهد بود. اصفهان به‌عنوان یک شهر تاریخی و قطب گردشگری در قلب ایران می‌تواند دروازه ورودی خوبی برای گردشگران عمانی باشد که قصد دیدن از ایران را دارند.

وی افزود: هم اکنون هر هفته ۱۴ پرواز از مسقط به شیراز انجام می‌شود که بیشتر مسافران این پروازها برای دریافت خدمات جراحی و زیبایی به این شهر می‌آیند و این در حالی است که اصفهان با توجه‌ به موقعیت جغرافیایی‌اش در مرکز ایران و دسترسی راحت‌تر و نزدیک‌تر به سایر نقاط ایران از جمله تهران می‌تواند جذابیت بیشتری برای مسافران عمانی داشته باشد.

صالح‌نیا بیان کرد: کشور عمان در چند سال گذشته از لحاظ اقتصادی رشد خوبی داشته است که باعث شده برای فعالان اقتصادی ایران جذابیت داشته باشد و از این‌رو شاهد بودیم که تعدادی از کارآفرینان و صاحبان صنایع ایرانی در عمان شرکت به ثبت رسانده‌اند و کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده‌اند. راه‌اندازی این خط پروازی بین اصفهان و مسقط این امکان را به فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان اصفهان می‌دهد که سریع‌تر، راحت‌تر و با هزینه کمتری به بازار عمان دسترسی داشته باشند و بتوانند فعالیت‌های خود را در این کشور گسترش دهند و محصولات خود را عرضه کنند. همچنین اصفهان نیز از لحاظ پروژه‌ها و فرصت‌های اقتصادی نیز می‌تواند برای بازرگانان و تاجران عمانی جذاب باشد و از این طریق بتوان سرمایه خارجی بیشتری برای توسعه و رونق اقتصادی اصفهان جذب کرد.

 با این تفاسیر و در این شرایط، مذاکراتی با شرکت‌های هواپیمایی ارمنستان، ترکیه، قطر، کویت و ... نیز در حال انجام است تا شاهد گسترش تعداد پروازهای بین‌المللی به استان اصفهان باشیم، موضوعی که می‌تواند به گسترش تعاملات بین‌المللی و جذب سرمایه‌گذاران به استان کمک زیادی داشته باشد.

به‌ طور قطع امروز یکی از راه‌حل‌های رفع مشکلات اصفهان، گسترش ارتباطات بین‌المللی در ابعاد مختلف است که می‌تواند منجر به پویایی این استان شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز