خبرگزاری کار ایران

قرائتی:

کار مسئولان را توجیه نکنید/ دلیل شرکت نکردن در نماز جمعه و انتخابات به خاطر عمل نادرست تعدادی از مسئولان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۷۹۵

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه کارهای احمقانه‌ای به اسم دین انجام می‌شود که هیچ فایده‌ای هم ندارد، گفت: دلیل شرکت نکردن در نماز جمعه و انتخابات به خاطر عمل نادرست تعدادی از مسئولان است اما نبایدکل نظام را تضعیف کرد زیرا پای صندوق انتخابات نرفتن تضعیف نظام است.

به گزارش ایلنا از البرز، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی امروز یکشنبه یکم بهمن ماه ۱۴۰۲ در اجلاس استانی نماز که با موضوع «با تمرکز بر نسل نو» در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، با بیان اینکه نماز فقط به دین اسلام اختصاص ندارد و از حضرت آدم تا حضرت خاتم (ص) استمرار داشته است، اظهار داشت: باید فضای آموزش و پرورش، دانشگاه ها و حوزه ها عوض شود تا به گونه ای عمل کنند که اشتیاق نسل جدید به نماز افزایش یابد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، یکی از مواردی که موجب قبولی نماز می شود را زکات دانست و گفت: اگر به فقرا رسیدیم و زکات دادیم نماز قبول می شود زیرا همه دین ما به نماز و نماز نیز به زکات بند است.

وی بیان کرد: ما در جامعه اسلامی خود قرآن را درک نکرده‌ایم، مزه قرآن را نچشیده و حق نماز را ادا نکرده ایم زیرا نمونه آن در ادارات، مدارس و دانشگاه ها است که اتاق روسا و کلاس ها زیباتر از نمازخانه ها است.

قرائتی با بیان اینکه کارهای احمقانه ای به اسم دین انجام می شود که هیچ فایده ای هم ندارد، گفت: باید روحانیون همانند شهید نواب صفوی و کت و شلواری ها همچون شهید رجایی باشند و یک عزم و تصمیمی جدی بگیریم.

وی افزود: متاسفانه بخشی از فارغ التحصیلان آشنایی با خواندن صحیح قرآن را ندارند در حالیکه باید ادبیات قرآنی را به خوبی خواند تا درست فهمید و عمل کرد.

قرائتی در ادامه با تاکید بر اختصاص مکان ویژه برای امر زکات، تصریح کرد: در تمام کشور ادارات حج و زیارت ساختمان دارند اما مکانی برای رسیدگی به امور زکات پیش بینی نشده است.

وی با بیان اینکه نماز جماعت در مدارس و دانشگاه ها ضعیف برگزار می شود، گفت: یکی از دلایل اصلی آن نبود اعتبار لازم برای تردد ائمه جماعات به این مراکز است.

قرائتی تاکید کرد: رابطه خود را با نماز و مسجد بیشتر کنیم، مال و اولاد زینت هستند پس زمانی که مسجد می روید زینت خود را ببرید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور یکی از راه ها برای پررنگ شدن حضور مردم در مساجد و نماز را انجام برخی خدمات در مساجد عنوان کرد و گفت: بعضی از ارگان ها مثل کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمات خود را باید رنگ دینی بدهند که این کمک ها از طریق مسجد به فقرا انجام شود تا برای دریافت این کمک ها به مسجد بیایند و نماز بخوانند.

وی با بیان اینکه امام رضا (ع) فرموده‌اند که «اگر می خواهید به سراغ علم بروید به سراغ قرآن بروید»، افزود: قرآن را درست بخوانید؛ تجوید بخوانید که پوست قرآن است و تفسیر مغز قرآن است.

وی قرآن را مهجور دانست و اظهار کرد: اکنون فقط در بعضی از ایام مثل شب های قدر قرآن ها را به دست می‌گیریم.

قرائتی به موضوع انتخابات پرداخت و خطاب به نمایندگان مجلس گفت: کار مسئولان را توجیه نکنید زیرا توجیه حماقت است ولی تضعیف هم جنایت است زیرا صدها جانباز و شهید دادیم تا این انقلاب درست شد.

وی بیان کرد: دلیل شرکت نکردن در نماز جمعه و انتخابات به خاطر عمل نادرست تعدادی از مسئولان است اما نباید کل نظام را تضعیف کرد زیرا پای صندوق انتخابات نرفتن تضعیف نظام است.

در این آیین از تعدادی از یاوران نماز و فعالان عرصه نماز در ادارات، مدارس و دانشگاه های استان البرز تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز