خبرگزاری کار ایران

استاندار:

نرخ بیکاری در استان مرکزی پایین‌تر از میانگین کشوری است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۷۸۶

استاندار مرکزی گفت: نرخ بیکاری استان مرکزی در پاییز سال جاری 6.3 درصد به ثبت رسیده است. این میزان نسبت به نرخ متوسط بیکاری در کشور با نرخ 8.2 دهم درصد کمتر است و پایین‌تر از میانگین کشوری محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد مخلص‌الائمه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی، افزود: پاییز سال گذشته نیز متوسط نرخ بیکاری در کشور 8.1 دهم درصد و در استان مرکزی 7.6 دهم درصد بود.

وی با تأکید بر اینکه فاصله نرخ بیکاری در این استان با متوسط نرخ بیکاری در کشور نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، ادامه داد: صنایع در ایجاد اشتغال استان نقش موثری داشته‌اند، بسیاری از صنایع بزرگ استان وارد فاز جذب نیرو شده‌اند و بسیاری از صنایع راکد و نیمه‌فعال نیز به چرخه تولید کامل بازگشته‌اند.

استاندار مرکزی در خصوص تبصره 18 مربوط به پرداخت تسهیلات، اظهار داشت: تزریق مالی برای پرداخت تسهیلات در حال انجام است تا بخشی از نگرانی فعالیت اقتصادی برای رکود تولید رفع شود. این استان رتبه پنجم در پرداخت تسهیلات کشور را دارد.

مخلص‌الائمه به وضعیت وصول درآمدهای استان مرکزی به خصوص درآمدهای مالیاتی این استان اشاره داشته و تصریح کرد: وصول درآمدها در استان به خوبی انجام شده است. در سطح کشور به ندرت استانی توانسته درآمد مالیاتی را محقق کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز