خبرگزاری کار ایران

با پایان تعمیرات اساسی صورت گرفت؛

بازگشت واحد 250 مگاواتی نیروگاه شهید رجایی به شبکه تولید برق

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۸۸۱

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی گفت: واحد شماره 3 بخاری نیروگاه شهید رجایی پس از انجام تعمیرات اساسی و 97 روز دوباره به مدار تولید پیوست.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل موتابها در خصوص انجام فعالیت‌های تعمیرات اساسی واحد شماره 3 بخاری گفت: واحد 250 مگاواتی شماره 3 بخاری نیروگاه شهید رجایی در مهر ماه 1402 برای انجام تعمیرات اساسی و به منظور بالا بردن سطح آمادگی تولید برق در پیک تابستان 1403 از مدار تولید برق خارج شده بود.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی ادامه داد: پس از حدود 97 روز تلاش بی وقفه متخصصان نیروگاه شهیدرجایی، دوباره به مدار تولید پیوست.

این مسئول تصریح کرد: تعمیرات اساسی این واحد در حوزه‌های مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق، از سوی متخصصان نیروگاه به انجام رسید که در حوزه مکانیک، تعمیرات اساسی توربین، ژنراتور و سیستم تحریک ازجمله اقدامات انجام شده بود.

وی با تاکید بر نقش مهم و کلیدی تجهیزات الکتریکی و ابزار دقیقی اظهار کرد: متخصصان امور الکتریک و ابزاردقیق این نیروگاه نیز بازدید از ترانسفورماتورها، بازدید و تعمیر الکتروموتورها و تست انواع کارت‌های ابزاردقیقی را انجام دادند.

موتابها تاکید خاطرنشان کرد: هرساله به منظور اطمینان از عملکرد واحدهای 13 گانه نیروگاه شهیدرجایی در تولید انرژی الکتریکی پایدار، واحدهای این نیروگاه متناسب با ساعت کارکرد آن و براساس دستورالعمل‌های مربوطه تحت تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و دوره‌ای قرار می‌گیرند که در این فصل از تعمیرات هم، 17 خروج تعمیراتی برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: روند تعمیرات از اوایل مهرماه، آغاز شده و تا پایان اردیبهشت سال 1403 ادامه خواهد یافت.

نیروگاه شهیدرجایی با ظرفیت نامی 2042 مگاوات، تاثیر بسزایی در تامین برق پایدار و مطمئن هموطنان دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز