خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امور عشایر کشور:

بیش از ۵۰ دستگاه‌ اجرایی در برابر عشایر تعهد دارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۶۶۸

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: ریاست‌جمهوری نگاه ویژه‌ای به مباحث و امور عشایر دارند و در این راستا مصوبه‌ای با ۱۰ بند تدوین و به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شده که در آن نگاه تخصصی و بی سابقه‌ای به رفع چالش‌های عشایر شده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، شورای عشایر استان اصفهان با حضور رئیس سازمان امور عشایر کشور، استاندار اصفهان، جمعی از مدیران کل استان و نمایندگان عشایر برگزار شد.

در این نشست شایان نادری رئیس سازمان امور عشایر کشور، ضمن قدردانی از استانداری اصفهان در راستای حمایت از امور مرتبط با عشایر، گفت: همراهی و همکاری استانداری اصفهان در امور عشایر قابل تقدیر است و شایسته است همکاران ما در استان اصفهان از این همراهی نهایت بهره و استفاده را ببرند.

وی ضمن اشاره به نقش عشایر در کشور، ادامه داد: عشایر نقش بی بدیلی در حوزه امنیت ملی و امنیت غذایی کشور دارند اما با چالش‌ها و مشکلاتی نیز مواجه هستند.

رئیس سازمان امور عشایر کشور عنوان کرد: علاوه بر سازمان امور عشایر بیش از ۵۰ دستگاه‌ اجرایی در برابر عشایر تعهد دارند و بایستی امور عشایر را ساماندهی کنند.

نادری افزود: ریاست‌جمهوری نگاه ویژه‌ای به مباحث و امور عشایر دارند و در این راستا مصوبه‌ای با ۱۰ بند تدوین و به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شده که در آن نگاه تخصصی و بی سابقه‌ای به رفع چالش‌های عشایر شده است.

وی در خصوص اعتبارات امور عشایر، خاطرنشان کرد: در سال جاری ردیف اعتباری که برای عشایر استان اصفهان لحاظ کردیم ۹۲۵ میلیارد ریال بود و درصدد هستیم برای سال آینده نیز این ردیف اعتبار افزایش یابد.

سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان نیز در این نشست، زندگی عشایری را بی آلایش و متکی به توانمندی خود دانست و اظهار کرد: جامعه عشایر حق بسیاری بر گردن همه ما دارند و نام عشایر با غیرت و سلحشوری در هم آمیخته است.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نیز ستارگان درخشانی از جامعه عشایر در دفاع از میهن و اسلام ایستادگی و جانفشانی کردند که بر سپهر شهیدان ایران اسلامی می‌درخشند.

استاندار اصفهان عنوان کرد: ساماندهی امور عشایر یکی از اقدامات مهمی است که در دستور کار داریم و در این راستا مساعدت‌های لازم را خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز