خبرگزاری کار ایران

با معرفی آثار برگزیده؛

دومین جشنواره صنایع‌دستی بسیج قزوین به کار خود پایان داد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۴۵۴

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی قزوین گفت: آیین اختتامیه دومین جشنواره بسیج صنایع‌دستی قزوین هم‌زمان با دهه بصیرت و هفته گرامیداشت مقام زن و مادر با معرفی برگزیده‌‎ها و با حضور جمعی از هنرمندان و برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سید میثم حصاری با تقدیر از حضور و مشارکت هنرمندان در این جشنواره گفت: دومین دوره از جشنواره صنایع‌دستی بسیج با همکاری و تعامل بسیج هنرمندان و حضور و مشارکت موثر هنرمندان استان برگزار و  ۱۰۰ اثر در رشته‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که همه آثار ارسالی به مدت یک هفته در نمایشگاهی در شهر آبگرم به نمایش درآمد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی قزوین با بیان اینکه آیین اختتامیه این جشنواره به میزبانی شهر آبگرم از توابع شهرستان آوج با معرفی نفرات برگزیده برگزار شد، افزود: در این مراسم با رای هیات داوران سه اثر به عنوان آثار برگزیده و  سه اثر به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند که سه اثر برتر به جشنواره ملی بسیج راه خواهند یافت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این مراسم از دو هنرمند کارآفرین مناطق کم‌برخوردار آوج و بوئین‌زهرا و خانواده هنرمند شهید والامقام سیدهاشم عبدحسینی تجلیل شد.

حصاری ابراز امیدواری کرد که برگزاری این جشنواره‌ها توسعه و ترویج رشته‌های صنایع‌دستی در استان، احیای رشته‌های فراموش شده و معرفی و شناسایی هنرمندان گمنام را به‌دنبال داشته باشد.

هنرمندان عاصی قاسم‌آبادی در رشته چادرشب‌بافی، محمداسماعیل حسنی در رشته زره‌بافی و اشرف حاتمی در رشته روردزی‌های سنتی از قزوین به عنوان سه نفر برگزیده، سیدهاشم عبد‌حسینی از قزوین در رشته منبت، حمیده اذان‌گو از قزوین در رشته نقاشی پشت شیشه و آمنه ظهیری از شهرستان آبیک در رشته معرق به‌عنوان نفرات شایسته تقدیر معرفی شدند و از فاطمه محمدی از شهرستان آوج در رشته چرم‌دست‌دوز و مریم خلج از شهرستان بوئین‌زهرا در رشته گلیم‌بافی به‌عنوان هنرمندان کارآفرین مناطق کم‌برخوردار تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز