خبرگزاری کار ایران

مدیر امور عشایر استان خبر داد؛

آغاز فرایند معرفی عشایر استان مرکزی برای دریافت نهاده دام گوشت قرمز

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۳۰۱

مدیر امور عشایر استان مرکزی به اجرای طرح ملی تولید قراردادی گوشت قرمز در استان اشاره کرده و گفت: فرایند معرفی عشایر این استان برای دریافت سهمیه نهاده دام، ویژه اجرای طرح ملی تولید قراردادی گوشت قرمز آغاز شد.

به گزارش ایلنا، روح‌اله نظامی افزود: عشایر استان سهمیه 5000 رأسی از طرح تولید قراردادی گوشت قرمز کشور دارد. هم‌اکنون 10 نفر از متقاضیان واجد شرایط استان برای دریافت حدود 100 تن جو با بازپرداخت 6 ماهه به شرکت پشتیبانی امور دام استان معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: در این طرح عشایر استان مرکزی در راستای تحقق تأمین نیاز کشور به گوشت قرمز با پرواربندی یک میلیون رأسی دام مشارکت می‌کنند. شرکت پشتیبانی امور دام نیز در ازای هر رأس دام پرواری 180 کیلوگرم جو به نرخ هر کیلو 103 هزار ریال با باز پرداخت 6 ماهه به عشایر تحویل می‌دهد.

مدیر امور عشایر استان مرکزی اظهار داشت: پیش از این قرار بود تعهد مالی این طرح برعهده شرکت تعاونی عشایر باشد. اما هم اکنون در راستای تسریع در اجرا، مقرر شده بانک کشاورزی بر اساس گردش مالی هر کدام از عشایر و بهره‌برداران ضمانت نامه بانکی را ارائه کند.

نظامی تصریح کرد: برای سهمیه پرواربندی حدود 5000 رأسی این استان 90 هزار تُن جو سهمیه تخصیص یافته که با توجه به اهمیت اجرای طرح در صورت استقبال عشایر این سهمیه در تعداد رأس و میزان جو قابلیت افزایش 2 تا 3 برابری دارد.

وی بیان داشت: قیمت جو در انبارهای پشتیبانی امور دام استان به ازای هر کیلوگرم حدود 20 هزار ریال کمتر از نرخ بازار و در 2 مرحله، 50 درصد ابتدای قرارداد و 50 درصد 2 ماه پس از انعقاد قرارداد تحویل عشایر می‌شود.

مدیر امور عشایر استان مرکزی تأکید کرد: عشایر در پایان مدت قرارداد باید به اندازه قیمت جو تحویلی، گوشت بره نر تحویل پشتیبانی کنند و یا در صورت اعلام شرکت پشتیبانی، مبلغ جو پرداخت شود. قیمت گوشت تحویلی به قیمت روز و توسط وزارت جهاد کشاورزی اعلام خواهد شد.

نظامی ابراز داشت: هزینه‌های حمل و نقل، بارگیری و تخلیه و در صورت تبدیل به خوراک هزینه‌های ثانوی، به علاوه 3 درصد سود شرکت و اتحادیه، بر عهده عشایر است و شرکت‌ تعاونی، اتحادیه عشایری، اداره‌کل و سازمان جهاد کشاورزی در هر لحظه می‌توانند از محل پروار دام‌ها بازدید و راستی‌آزمایی کنند.

وی اضافه کرد: استان مرکزی دارای 770 خانواده عشایر با 4000 نفر جمعیت است که 90 درصد آنان در شهرستان‌های ساوه و زرندیه مستقر هستند. این قشر با 300 هزار واحد دامی سبک و سنگین 25 درصد گوشت قرمز استان را تولید می‌کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز