خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره امور عشایر استان خبر داد:

استقبال عشایر مرکزی از طرح تولید قراردادی گوشت قرمز

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۰۸۲

رئیس اداره امور عشایر استان مرکزی با بیان اینکه طرح تولید قراردادی گوشت قرمز در بین عشایر این استان با استقبال مواجه شد، گفت: در راستای این طرح، شرکت تعاونی عشایر این استان تاکنون موفق به انعقاد قرارداد بهره‌برداری با عشایر استان برای پرواربندی 6000 رأس معادل 120 درصد ظرفیت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روح‌اله نظامی در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی، افزود: این در حالی است که عشایر این استان سهمیه 5000 رأسی از طرح تولید قراردادی گوشت قرمز کشور دارند و ثبت‌نام برای تخصیص نهاده های دامی این طرح از چندی پیش آغاز شده است.

وی ادامه داد: طرح تولید قراردادی گوشت قرمز از یک سو به منظور تأمین نیاز کشور و از سوی دیگر در راستای کاهش واردات گوشت و همچنین حمایت از دامداران و عشایر با انعقاد قرارداد برای پرواربندی یک میلیون رأس دام در استان‌های مختلف کشور اجرا می‌شود.

رئیس اداره امور عشایر استان مرکزی اظهار داشت: برای سهمیه پرواربندی حدود 5000 رأسی این استان 90 هزار تن نهاده دام (جو) سهمیه تخصیص یافته است. با توجه به اهمیت اجرای طرح به علت استقبال عشایر، این سهمیه در تعداد رأس و میزان جو قابلیت افزایش 2 تا 3 برابری پیدا کرده است.

نظامی تصریح کرد: در این طرح برای هر رأس دام 180 کیلوگرم نهاده دام (جو) با بازپرداخت 4 ماهه به بهره‌برداران اعطا می‌شود تا در پایان قرارداد با فروش گوشت هزینه را به شرکت پشتیانی امور دام پرداخت کنند.

وی بیان داشت: عشایر متقاضی در این طرح، باید در قبال انعقاد قرارداد با شرکت‌های تعاونی عشایری و در ازاء تحویل جو، یک فقره چک صیادی 120 روزه، به میزان کل جو تخصیص یافته و همچنین یک فقره سفته به میزان 120 درصد قیمت جو، به شرکت‌ تعاونی عشایری تحویل دهند.

رئیس اداره امور عشایر استان مرکزی تأکید کرد: قیمت جو درب انبارهای پشتیبانی امور دام استان به ازاء هر کیلوگرم 103 هزار ریال است و در 2 مرحله، 50 درصد ابتدای قرارداد و 50 درصد 2 ماه پس از انعقاد قرارداد تحویل عشایر می‌شود.

نظامی ابراز داشت: عشایر متقاضی در پایان مدت قرارداد باید به اندازه قیمت جو تحویلی، گوشت برّه نر تحویل پشتیبانی کنند و یا در صورت اعلام شرکت پشتیبانی، مبلغ جو پرداخت شود. باید در نظر داشت که قیمت گوشت تحویلی به قیمت روز و توسط وزارت جهاد کشاورزی اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: هزینه‌های حمل و نقل، بارگیری و تخلیه و در صورت تبدیل به خوراک هزینه‌های ثانوی، به علاوه 3 درصد سود شرکت و اتحادیه، برعهده عشایر است. همچنین شرکت‌ تعاونی، اتحادیه عشایری و سازمان جهاد کشاورزی در هر لحظه می‌توانند از محل پروار دام‌ها بازدید و راستی‌آزمایی کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز